- tis 04 jan 2011, 14:45
Har bara lagt min slim-modell i den där slitsen under handskfacket och skevat den något så den blåser mot förarsätet, funkar väl sådär, skulle kanske önska mer värmespridning i hela kuppen så jag funderar på om det fanns några tips. På golvet med hylla är inte sådär optimalt tycker jag däremot har jag satt i bilen på jobbet värmaren bakom ena baksätets huvudkudde, inte bakom men vid sidan av så att den blåser från bakom baksätet genom hela kuppen mot framrutan, det känns ganska optimalt, nackdel är en kabeldragning och på en C70 vet jag inte riktigt hur jag ska få fast värmaren så den inte far fram som en projektil vid krock. Funderar på och lägga en bräda bakom huvudkuddarna och på den en skiva som sen värmaren står på, känns lite överdrivet och kanske inte det snyggaste direkt, men nån som har gjort nån bra konstruktion?
I min förra bil skruva jag fast den i torpedväggen där den "ska" sitta men jag vill inte göra skruvhål i min C70, kanske jag t o m förstör nåt...
I min förra bil skruva jag fast den i torpedväggen där den "ska" sitta men jag vill inte göra skruvhål i min C70, kanske jag t o m förstör nåt...