Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stephie
Wulfen skrev:Tjena har samma problem, och det har hänt några gånger för mig nu i vinter, först att bilen går dålig , jag kom bara upp till 30 km/h och dan efter så när jag starta den lät det som den gick igång men dog, sen gick det inte starta den alls.

första gångerna räckte det med att ställa in den i garaget 1 dag sen starta den, men nu startar den inte,start motorn går runt ,nytt batteri + fulltank och bensin pumpen surrar när jag vrider på nyckeln, men låter inte som det kommer fram någon bensin för ger ingen tendens alls till att starta. tänkte om det var en ispropp men har hält i k-sprit men ingen skyllnad.

Måste ju gå att spruta in startgas och se om den startar då?
Dock är den på verkstad nu för felsökning på fler problem så får se vad jag får till svar
har med provat samma saker som dej, ska prova med startgas imon funkar inte det får det bli verkstad och fel sökning för min bil med.
Användarvisningsbild
av vetten
stephie skrev:
vetten skrev:Har du kollat om du har gnista på stiften då?
satte i nya stift idag för säkerhetskull men låter precis som innan :/
Men kollade du om det var någon gnista på dom innan du monterade i dom?
av stephie
Tack för hjälpen allihop!

Efter varmgarage och rengörning av tändstiftens fästen, startgas och en knuff funkar nu bilen. :) Antagligen gjorde kondensen att det inte gick och starta den och när jag försökte starta den blev den till slut sur. Lätt och billigt fixat denna gången, när man visste vad man skulle göra. Jag vet dock inte hur det är med den ryckiga körningen än eftersom att det kommit och gått innan.Men går hur fint som helst nu :D
Användarvisningsbild
av vetten
Ja men Kanon :-)-)
Det som jag hela tiden tjatar om så beror många av dessa felsymptom på oxiderade kontaktstycken och som jag anser att det är ett av dom första saker man ska kolla och då menar jag ALLA kontaktstycken plus jordanslutningarna. Tror ju knappast att det var ditt fel utan antagligen mest tidens tant som har bidragit :mrgreen: Det är alltid en bra början att börja med rengöring från oxid och glöm inte att lägga i Vaselin eller Polfett ELLER ett av det dyraste Volvos eget "Lågtemperaturfett" och (som jag kör med :oops: ) och som tydligen är original. Det som är bra efter en rejäl rengöring är att alltid lägga i någon typ av "Ickeledande" fett i kontakterna eftersom det förhindrar att det kommer in fukt/eller för mycket syre som ju påskyndar en ny oxidering med dålig ledningsförmåga som följd ??:-/ mao. OXSID igen :-O)

Lycka Till och hoppas att din Pärla kommer att ge dej massor av trevliga mil nu när felet verkar löst( :oops: :shock: ?:-/ )
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]