- tis 20 jun 2006, 08:24
på intervall torkarkaren, och där finns ingen switch, utan en signalgivare till SWM som skickar signalen till CEM som där beslutar om det är regnsensor eller intervall som man vill åt.
2005-> finns det switch för regnsensorn, kanske kan man gå in och pilla
där men jag är tveksam då det kommer sätta felkoder eftersom bilen kommer känna av om du har en knapp för regnsensor, men ingen sensor.
På frågan om jag är insöad, så Visst! Jag andas och lever CAN,EL på
volvo:s plattformar sen 1998:)
Pebben skrev:På bilar innan 2005 sitter det ingen brytare för regnsensor, utan den gårbranx skrev:Jo men det är ju inte Can-nät i plasten :) Vet inte om du är insnöad eller om jag är korkad men det sitter ju brytare i spaken antar jag :)Pebben skrev: Styrs över Cannätet? Spelar ju ingen roll, de kopplas ju ändå normalt sätt in på spaken.Men spaken är ju oxå Can-styrd. via SWM.
på intervall torkarkaren, och där finns ingen switch, utan en signalgivare till SWM som skickar signalen till CEM som där beslutar om det är regnsensor eller intervall som man vill åt.
2005-> finns det switch för regnsensorn, kanske kan man gå in och pilla
där men jag är tveksam då det kommer sätta felkoder eftersom bilen kommer känna av om du har en knapp för regnsensor, men ingen sensor.
På frågan om jag är insöad, så Visst! Jag andas och lever CAN,EL på
volvo:s plattformar sen 1998:)