Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Vilken kulär skall dm lackas i?

Blå
5
14%
Grön
Inga röster
0%
Gul
1
3%
Guld
3
8%
Orange
1
3%
Röd
5
14%
Silver
16
43%
Svart
6
16%
Vit
Inga röster
0%
av s60
Silver ok med svarta skivor!
av Boden
Jag tror att silver-ok kommer att synas dåligt. De kan smälta samman med fälgarna...
Ska de synas tydligt så passar det bättre med rött och ska det vara stilrent så tycker jag svart.
Du får väl motbevisa mig.... :)
Användarvisningsbild
av Loner
Jag blir mer o mer kluven, silverfärg har jag redan sen förra bilen, så jag kan prova med silver, men som Boden skriver, kommer att flyta ihop så dom kanske inte ens syns.

Hade blåa ok och silver skivor på min Silverfärgade 854:a.

/L
Användarvisningsbild
av A80TD
Jag röstade på blåa, men vad sägs om att få till samma färg som karossen: diskret och stilrent, men avviker från fälgar och skivor.
av Boden
Fick en idé....silver ovanpå och bilens blåa på sidorna...men det kanske blir för avancerat :???:
Användarvisningsbild
av Loner
A80TD skrev:Jag röstade på blåa, men vad sägs om att få till samma färg som karossen: diskret och stilrent, men avviker från fälgar och skivor.
Det hade varit lite halvläckert, men frågan är hur man får tag i den kulören...

/L
av Addekarlsson
Köpa på volvo? Många som använder bilens färg till ok. Man får antagligen göra om det efter nått år, men det kan man ju leva med. :D

MVh/ Adde
Användarvisningsbild
av Loner
Addekarlsson skrev:Köpa på volvo? Många som använder bilens färg till ok. Man får antagligen göra om det efter nått år, men det kan man ju leva med. :D
MVh/ Adde
Förvisso, men den sitter så pass länge ändå som några år då?

Körde med "riktigt" färg från Foliatec på min förra bil, och det såg lika nytt ut efter 3 år...

Men kanske skall prova, tänkte ändå försöka få tag i lite färg för jag har ett par djupa stenskott på bilen som behöver bättras, nu har jag ju en ovanlig färg så det vette sjutton om volvo har kvar nån färg åt mig :(

/L
Användarvisningsbild
av A80TD
Om du blandar silver och blå bromsoksfärg kanske det går. Jag tror inte du behöver träffa exakt rätt nyans. Prova på en plåt eller pappbit och lägg in den bakom fälgen. Nu ser jag att den färgen är ganska dyr, så det är ju tråkigt om det går åt pipan.
Användarvisningsbild
av Loner
A80TD skrev:Om du blandar silver och blå bromsoksfärg kanske det går. Jag tror inte du behöver träffa exakt rätt nyans. Prova på en plåt eller pappbit och lägg in den bakom fälgen. Nu ser jag att den färgen är ganska dyr, så det är ju tråkigt om det går åt pipan.
Jagh ar silver så det räcker till alla 4:a, och tror det skall finnas en skvätt blå kvar.. kanske skall göra som du säger och prova :P

/L
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]