Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Jag tror säkert det blir några i skillnader på utsidan med,men inga nya karossplåtar Utan de i plast, lampor, kofångare, "spoilers" etc.. Som tex V70N fick inför MY05
av perhall
Ja, då går det ju göra rätt mycket fram t ex.

Linqid, du har rätt, 30 o 70 lever nog 2-4 år till..
PH
av Hanymo
Igen som vet något mer om v 70 nyteher MY12..?? VW har lanserat en ny facelift, Marcan c - klass på gång.Även Audi håller på... Var är Volvon..??
av Enzo
Ja, men ingen av dem har presenterat 12or än. Herregud, det är den 5 januari 2011, man kanske ska lugna sig med snacket kring 12or.

Jag gissar med bergsäkert tonfall att det inte blir några större ändringar förutom under skalet. Vi kan se fram emot snålare motorer rakt av och lite småfix. Ingen av mina kontakter i branschen har hört om några större förändringar, vilket iofs inte är någon garanti.
Användarvisningsbild
av bjornw
Efter vad jag hört så är det ny front, uppdatering av baklysen, ny interiör med Sensus och de nya motorerna. Allt finns redan i s/v60 så det blir inga mer tekniska nyheter men en ordentlig face-lift alltså.
Det pratades också om diverse små-fix för att höja kvalitetskänslan, tex mer interiörbelysning och bättre dörrsidor. Det var önskemål från den nya ledningen som man var osäker på om man skulle hinna med. Lanseringen var i september planerad till parissalongen i mars.
av 5cylindrar
Oberoende om det blir 12'a eller inte så är det viktigt att Volvo snarast presenterar en facelift. Presentationen är mer viktig än lanseringsdatum med syfte att inte bli omsprungna av konkurrenterna. Jag håller med att Volvo nu i alla fall måste ge oss konsumenter en liten hint om vad som planeras framöver för V70.

En annan tanke som slagit mig är att kanske Ford legat lite på latsidan vad gäller planering för facelift just beroende på planerad försäljning? Vem vet?
av Steff 99
Att inte bli omsprungna, det beror på vem som avses som konkurrenter.
Passat, Avensis, Cittra m.fl.har väl kommit ikapp V70 redan, en del vill gärna jämföra med Audi A6, BMW 5-serien och MB E-klass
För att närma sig dessa så krävs det en helt ny modell för där är V70 klart avhängd.
av Enzo
bjornw skrev:Efter vad jag hört så är det ny front, uppdatering av baklysen, ny interiör med Sensus och de nya motorerna. Allt finns redan i s/v60 så det blir inga mer tekniska nyheter men en ordentlig face-lift alltså.
Det pratades också om diverse små-fix för att höja kvalitetskänslan, tex mer interiörbelysning och bättre dörrsidor. Det var önskemål från den nya ledningen som man var osäker på om man skulle hinna med. Lanseringen var i september planerad till parissalongen i mars.
Vilka nya motorer tänker du på?
Användarvisningsbild
av betterlead
Steff 99 skrev:Att inte bli omsprungna, det beror på vem som avses som konkurrenter.
Passat, Avensis, Cittra m.fl.har väl kommit ikapp V70 redan, en del vill gärna jämföra med Audi A6, BMW 5-serien och MB E-klass
För att närma sig dessa så krävs det en helt ny modell för där är V70 klart avhängd.
Ouch! Åh nej, inte har Citroen eller Toyota kommit ikapp Volvo? Alltid när det är dags att byta bil, tar jag mig en tur och kollar vad som erbjuds på marknaden. Nu senast i höstas besökte jag bl a just C & T. Min känsla är att de nästan hunnit i kapp prismässigt, men kvalitetsmässigt tycker jag att framför allt Citroen ligger minst ett årtionde efter. Jag skulle t o m vilja påstå att de inte ens har ambitionen att nå i kapp. Citroens byggen är riktig smäck. Eller rena rama bling-bling. Toyota är inte mycket bättre - de två Avensis' jag provade hade ett sanslöst vindbrus från vänster framdörr - om jag drog eller knuffade på den under färd, kändes det som att jag kunde bocka hela dörren. Nästan.
Passaten kändes däremot tämligen robust, men gud vilken tråkig och träig bil. Upplevde också som att ljudnivån i kupén var löjligt hög - ljudet och vibrationerna från svensk motorvägsasfalt hördes och kändes rejält. (Renault är duktiga på den biten däremot.)

Att Volvo, förhoppningsvis koncentrerar sig på att utveckla bränslesnåla motorer (och med andra drivmedel) tycker jag är viktigare än att byta ut plastskärmar och annan dekoration - det racet är bara dumt och ger oss konsumenter ett dyrare bilägande. (Och fler bilar med barnsjukdomar) Typ.
av Steff 99
Hur som helst är det ett tyckande och vad man prioriterar, men känslomässigt ligger V70 idag väldigt nära Passat även i senaste testet i Teknikens Värld så var V70 distanserad riktigt stort av "nya" Passaten, men det är som allt en test är en test.
Men vad jag var ute efter är :
Skall "V70" konkurrera med andra märken än Passat, Avansis bl.a.som jag nämde så måste det till en ny model, det räcker inte med nya bakljus, strålkastare och lite nya sömmar på dörrsidornas klädsel.
S/V 60 ligger hästlängder före V70, så frågan är om Volvo kan vänta flera år innan ersättaren kommer, om man skall vara med i konkurransen.
Man måste tänka på att V70 inte säljs i USA där är modellen död, S80 är halvdöd så det behövs nytt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]