Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktore
XC90_Executive skrev:Vilken mätmetod ska jag presentera för att "ni" ska bli nöjda? Räcker driftbox?
Presenterar du tider från en Racelogic driftbox så ifrågasätter inte jag resultatets trovärdighet.
av Amli
Det är väl inte tiden i sig som ifrågasätts för min del. Man ser ju att skillnaden är stor. Min undran är om Polestar verkligen bara ger 20 extra kusar.
Användarvisningsbild
av supersonic
XC90_Executive skrev:Vilken mätmetod ska jag presentera för att "ni" ska bli nöjda? Räcker driftbox?
Det är nog en RL som gäller jaa... Gott Nytt År på er alla iaf :P
av Steff 99
Det får väl vänta tills att det blir varmare och torrare väder, då hoppas jag har fått min XC60 levererad och då gäller det vad som känns bäst Polestar eller Rica.
Därför skulle det vara kul om dina siffror stämmer !

Gott Nytt År
av perhall
Steff 99 skrev:
Det får väl vänta tills att det blir varmare och torrare väder, då hoppas jag har fått min XC60 levererad och då gäller det vad som känns bäst Polestar eller Rica
Därför skulle det vara kul om dina siffror stämmer !

Gott Nytt År
En kul grej med RICA är ju att man kan växla mellan original, 225 hk och 245 hk och något ECO-läge... men man kanske tröttnar (precis som med rattpaddlar i en PHaeton) o alltid kör i fulleffektsläget... /PH
av XC60AWD
Ja Du Mojja. Det är inte lätt :) Du ställde en analog fråga om upplevelsen med XC60 och
fick digitalt svar på slutet av alla vetenskapare som finns på detta forum. Jag tror Du har sållat själv och fått en ganska bra bild av Volvo XC60 som verkligen är en toppenbil för en normalbilist med krav på komfort och säkerhet + lite körglädje som en extra krydda. Önskar ett riktigt Gott Nytt År! 8)
av bilgalen
Jag förstår inte hur man kan snöa in så fullkommligt på prestandatider i en tråd som behandlar Volvo XC60. Kom igen, bilen är ju en friggebod på hjul gjord för att frakta barnvagnar o familjer. Spelar det nån roll om den gör 0-100 på 7,8 eller 6,2 liksom?
av xoxo
bilgalen skrev:Jag förstår inte hur man kan snöa in så fullkommligt på prestandatider i en tråd som behandlar Volvo XC60. Kom igen, bilen är ju en friggebod på hjul gjord för att frakta barnvagnar o familjer. Spelar det nån roll om den gör 0-100 på 7,8 eller 6,2 liksom?
:D
Vackert sagt, korvkiosk kallar man min, Finnlandsfärga har jag också hört.
Ngn moderator finns inte på Jag rullar?
Tråden handlar inte om secunder, flytta inläggen till en 9 000:- polestar clubb
av mojja
Hallo alla och gott nytt år.

Jag har följt tråden hela tiden och visst har den spårat ut lite men mig gör det inget. Gillar att jagrullar inte är så hårt modererat som vissa andra forum.

Prestandan är ju inte det primära med en xc 60 det e ju som andra tidigare sagt en bil man fraktar ungar,ikea påsar och barnvagnar i. På onsdag ska jag få låna en xc60 av min handlare över helgen då vi ska till sälen hela familjen. Och känner jag mig då nöjd och belåten med kärran så kommer jag lägga en beställning veckan därpå annars får jag leta vidare i träsket.

xc jag får låna är en D5 awd r-design passion red vilket skulle vara exakt samma kärra som jag beställer ifall bilen tilltalar mig.

God fortsättning på er alla och tack för alla svar.
Vänligen Mojja
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?