Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej igen! Har den stora gamla volvo-anslutningen och den sitter dåligt fast så detta måste åtgärdas! Det är med stor sannolikhet inte Einstein som monterat denna då platsen är illa vald. Den sitter på baksidan frontspoilern och nås antingen genom att öppna huven eller krypa under fronten för att få dit sladden! Har tänkt att flytta upp den så den ligger lite så där sexigt uppe på kofångaren, har ni några tips på hur jag ska fästa kontakten där? Borde ju finnas nån typ av konsol till ändamålet som man trycker fast hela kontakten i men jag har dålig koll! Kanske kan funka att dra i en sån här klammer runt kabeln närmast kontakten? http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/kabelc ... mer-25-st/

Hur har ni gjort på era bilar?

//Andreas
Varför klammra i sladden (vilket kan göra att den släpper från intaget till slut), är originalfästet på intaget borta? Original så har ju intaget ett fäste med två hål som man skruvar fast det med.
Så, då var kontakten flyttad utan större bekymmer! Undrar lite om själva motorvärmaren, när jag koppladei sladden i väggen så pyser det från värmaren. Är det normalt eller är nåt vajsing? Vet ej värmarmodell men det är en som sitter instucken i blocket, heter det blockvärmare eller insticksvärmare eller är det samma sak? Hoppas nån vet då det känns lite osäkert att köra värmaren om det pyser!

//Andreas

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]