Efter moget (?) övervägande har jag nu slagit till. 8) Det blev en 2.4T Business -03 med 12 700 mil på mätaren. Enormt fint skick jämfört med alla andra jag tittat på. 155 000 kr fick jag slanta upp för den hos handlaren. Hade hoppats på att köpa privat, men det fanns inte så mycket att välja på med rätt färg, inredning och utrustning. Mycket nöjd än så längre, motorkaraktären är så underbar i dessa motorer. Har de senaste två åren kört Honda Prelude -98, som iofs också har en väldigt trevlig motor - detta blev dock ett skapligt uppköp i fråga om utrymmen!
Tankade fullt och nollställde färddatorn i Uppsala. Efter tämligen lugn körning (så att tjejen skulle hänga med i sin Corsa) på E4:an de 10 milen upp till Gävle hade jag en medelförbrukning på 0.75 l/mil. Inte illa för 1600 kg turbobil med 200 kusar. Antar att förbrukningen kommer att stiga en del vid mer normal, blandad körning men det är ändå imponerade att den
kan gå så snålt.
Lite bilder för den som är nyfiken:
http://www.anlo.net/v70/
Kollade rekommenderat lufttryck på skylten i tankluckan. Jag har originaldimensionen 205/55-16 men är inte 2.2 bar fram och 2.1 bak lite väl lågt även utan last?
/Andreas