dieselmagnus skrev:Värme och värme efter 500m nja men det bvlåser inte isakall luft, Jag vet att jag inte har någon hjälpvärmare men har en motorvärmsare som går i minst 3h innan frugan beger sig iväg till jobbet. I sommras när det var riktigt varmt så stod nålen konstant på mitten som jag tror inte det är termostaten. När det är riktigt kallt ute så stannar nålen ppå strecket innan hälften på mätaren och går sakta upp till mitten men det jkan ta någa mil. ECC går på 22 grader konstant automarik.
Jag kommenterade på JörgenB's inlägg bara att han inte trodde han hade värmare men ändå varmluft efter 500m.
I ditt fall skulle jag absolut säga att det inte är något fel på något. Varken termostat eller något annat. Dom är sådär på vintern, utan sin värmare.
Prova med att täcka grillen om du vill, även jag har funderat på om det kan göra skillnad.
Annars är det nog bara att sätta in värmaren som gäller om du vill ha en fortare varm bil.
Det skulle jag fundera på att göra i ditt fall. Man kan ju hitta dem på skroten/blocket osv och komma undan med kanske 6-8000 kr. Och då har du en varm bil varje morgon =)