- lör 25 dec 2010, 17:37
Hej alla glada, och god fortsättning!
Har till min stora fasa upptäckt att min xc70-04 inte drar ett skit på bakhjulen!
Det är en XC70-04 med 13800 mil på mätaren! Automat!
När jag parkerar i en lagom brant snötäckt backe och trycker på lite så spinner det på framhjulen som tusan, men det rycker inte ens i bakhjulen och jag tar mig inte en cm. Dock blir det två spår fram, jag antar att det är anti spinn/sladd systemet som jobbar.
Har kollat säkringen till AWD men den var tyvärr hel.
Har inga oljud eller liknande.
Är det nån kunnig som har några spontana tankar om vad som kan ha hänt? Jag spånar hejvilt på allt som har hänt sen förra vintern då allt ska ha fungerat. Service med mjukvaruuppdatering och bilprovning med bromstest i rullarna är det jag kommer på, kan sånt påverka?
Tacksam för alla tips, blir felsökning på volvo så snabbt som möjligt!
Kan kanske vara min dyraste julklapp nånsin :-O)
God fortsättning!
Har till min stora fasa upptäckt att min xc70-04 inte drar ett skit på bakhjulen!
Det är en XC70-04 med 13800 mil på mätaren! Automat!
När jag parkerar i en lagom brant snötäckt backe och trycker på lite så spinner det på framhjulen som tusan, men det rycker inte ens i bakhjulen och jag tar mig inte en cm. Dock blir det två spår fram, jag antar att det är anti spinn/sladd systemet som jobbar.
Har kollat säkringen till AWD men den var tyvärr hel.
Har inga oljud eller liknande.
Är det nån kunnig som har några spontana tankar om vad som kan ha hänt? Jag spånar hejvilt på allt som har hänt sen förra vintern då allt ska ha fungerat. Service med mjukvaruuppdatering och bilprovning med bromstest i rullarna är det jag kommer på, kan sånt påverka?
Tacksam för alla tips, blir felsökning på volvo så snabbt som möjligt!
Kan kanske vara min dyraste julklapp nånsin :-O)
God fortsättning!
- By pv-johnson