Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fille
Har haft bilen på verkstad , (den bara dog) dom hittade inget fel och inga felmeddelanden , den är servad m.m.
Den startar , men har en tendens på att lägga av , görs så oxå ibland , går oftast att starta igen men tar lite tid. Lambda lampan tänds och släcks ...
Tacksam för ideer!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
I och din bil sitter vad för motor och ihop med den så sitter vad för växellåda? Kan ju vara det klassiskt bränslepumpsreläet, elelr kempositionsgivaren eller map elelr mat-sensorn beroende på motor.
av fille
Det är en Volvo 855 2.5 GLT (170hk) -97. det är det enda jag får fram... manuell vxl
Behövs det mer info så får jag försöka fixa det...
Användarvisningsbild
av Tofulus
En jag känner hade liknande problem med sin 850, den stannade nu och då, sedan hamnade han vänta 10-15 min. att bilen gick att starta igen. Han hade en spricka i fördelarlocket som med värmen utvidgade sig, och när det svalnade igen så for den ihop och gick att starta...
av fille
Hejsan igen!
Nu kommer mer info om den krångliga bilen...
När det är kallare än ca -10 grader då startar den inte , eller startar och går en stund sen lägger av, samt i vissa fall lägger av men kommer igång...
Tacksam för info
/Fille

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]