Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
tänkte bara kolla om någon vet om det brötar för mycket om man monterar dit 3" från DP och bak? utan katt
jag vill ha gott ljud. inte låta som en traktor :P
Användarvisningsbild
av Ticken
Ja. Först och främst beror det nog på hur många dämpare du tänkt att använda.. Sen förutsätter jag att det är på din 945Turbo som du pratar om?

Jag kört med alla variationer och modeller. Med 2 dämpare låter det knappt mer än org.. Med 1 dämpare, och 3tum hela vägen från turbon låter det lite mer, men absolut inte traktor-brööl.
Turbon funkar ju bara den som en ljuddämpare..

Använd sökfunktionen så ska du se att det här finns beskrivet flera gånger om på forumet..

/Ticken
av volvo944gl
Okey!
för jag har monterat bort 1 dämpare nu. och det låter inget. bara på tomgången.
jag tänkte att köra med 1 dämpare bara. för jag vill inte att det skall låta för mycket. typ på flera kilometers avstånd xD
jag vet att turbon tar bort rätt mycket ljud.
och eftersom jag har en garret T25a så vill man ju ha ut effekten också..
av volvo944gl
Men skulle du rekomendera 1 dämpare då? det borde väl funka fint med 1 orginal burk?
Användarvisningsbild
av Ticken
Orginalburk? Menar du ljuddämpare nu?

Är lite förvirrad över vad du tänkt att göra här. Kör du 3" från turbon å bakåt, det kommer inte bröla det minsta. Eventuellt låter det lite hårigare när du varvar ur bilden, men annars är det ingen större skillnad.. Tycker inte jag iaf.

/Ticken
av volvo944gl
ja asså. tanken är att jag skall göra så att jag skall använda orginal downpipen från turbon. ta bort allt. förutom (DP) montera på 3 tum använda 1 orginal ljud dämpare. och fortsätta med 3 tum från denna.
eller ta 3 tum från downpipen och hela vägen utan någon ljud dämpare. (Utan katalysator)
men det jag ville veta om det kommer låta extremt mycket. men du säger att du inte tycker detta. så får jag väl hoppas jag också gör det! blir att inhandla imorgon då!
av volvo944gl
3" DP får de väntas med tyvär. har handlat över 5 tusen idag. på både julklappar och delar till bilen. innan det blir inhandlning av 3" dp så måste jag tyvär renovera framvagnen. har börjat köpa hem delar.
så de får bli 3" efter DP till att börja med. förstår att man skall ha 3" igenkligen.
men får annars be polaren svetsa ett åt mig annars... han är duktigt på de så.
jag var även idag på en turboservice butik. och kollade på en helt ny Garret T25. med lite större kompressor hus. och för 3" avgashus. och åter cirkulerande dump. lämnar jag in den jag har + 13c så får jag den för 5,500. och det var ett väldigt bra pris sa han. + att jag fick 10% rabatt.

ticken. du har en som ligger och skräpar eller nått?
Mvh

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]