Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av FreddeSk
Har då en 740 Turbo Intercooler.
Problemet jag har är att den alltid är svårstartad.
Har redan sökt på google efter liknande problem. Verkar som ingen har samma problem som mig.
Varje morgon får jag nöta först en gång (ca. 5sek) sen en andra gång (ca. 5sek) och på tredje försöket hostar den igång och går på lågt varv på 3cylindrar. Kan då inte röra gasen för då dör den. Får stå och vänta nån sekund tills den går upp i varv av sig själv.

Likadant när den är varm. Fast då behöver jag bara nöta 2 gånger.

Har läst igenom vissa trådar och en del av problemen har jag också. Te.x turbolagg händer ibland. Ojämnt laddtryck händer också ibland, inte alltid.
Misstänker även att mitt bränsletryck försvinner när jag stänger av bilen.
Prövade att rycka sladden till motortemperatur givaren, blev ingen skillnad.
Allt i "tändväg" ska va bytat. Motorn nyrenoverad.

Vad ska jag göra? ?:-/
motorn nyrenoverad?
prova att kolla om dina pumpar går.
bytt bränslefilter?
jag bytte mitt filter när bilen gick konstigt. när jag fick loss det. så klonka det inne i filtret. (MAN) filter
volvo944gl skrev:motorn nyrenoverad?
prova att kolla om dina pumpar går.
bytt bränslefilter?
jag bytte mitt filter när bilen gick konstigt. när jag fick loss det. så klonka det inne i filtret. (MAN) filter
När den väl är igång så går den bra. Men jag får nog kolla de. Båda pumparna fungerar utmärkt :-)-)
rd350 skrev:Hur gammal är din bil? 88b och framåt har du diagnosuttag, vilket underlättar (i bland!)
Bilen är en 740 GL -88 års model från början. Sen är den omreggad i somras med en b230ft från en 740 Tic -87. Enligt förra ägaren. Mer vet jag inte. Diagnosuttag har den inte. Inte vad jag vet iallafall xD Sitter ingen där det borde göra det iallafall (=

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]