NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, jag har en C30 -07
En dag fick jag ett felmeddelande: "Antispinnsystem, service erfodras" och antispinn & antisladd stängdes av.

Jag lämnade in bilen på den lokala volvo verkstaden och fick till svar att de var fel på någon hydralgrej, volvo tog kostnaden. Allt gott så långt...

När jag hämtade bilen så märkte jag att jag fick trampa bromspedalen väldigt långt innan bilen började bromsa, jag gick direkt in till verkstaden och klagade, service killen följde med ut och testade, han höll med mig om att "så här ska det inte vara, bromsarna ska ju vara som innan du lämnade in bilen"
Han tog genast in bilen och luftade systemt, bromsarna blev lite bättre men efter någon dag var dom likadana.
Nu har dom bytit hydralgrejen igen i ett försök att fixa bromsarna men det är fortfarande likadant. Brosarna tar ju bra och så men jag får trampa pedalen mycket längre innan det händer något, så var det inte innan jag lämnade in bilen första gången.

Har någon varit med om detta med den där hydral grejen?

Vad ska jag göra? fortsätta å klaga tills dom verkligen har fixat problemet? eller bara köra vidare?

Tack på förhand

/Tomas
om det är onormalt lång pedalväg så ska du anmärka på det, o låta dom ha bilen tills det är åtgärdat.

(testa att åka en sväng o låt ABS:en arbeta regält)
En morgon för några veckor sedan när det var riktigt kallt och jag skulle ur snödrivan på parkeringen fick jag upp "Antispinnsystem service erfodras", men den slocknade konstigt nog ganska omgående.

Känns ibland som om det är lite mycket elektronik i bilarna...

.
Senast redigerad av 1 ThomasT, redigerad totalt 0 gånger.
ThomasT skrev:En morgon för några veckor sedan när det var riktigt kallt och jag skulle ur snödrivan på parkeringen fick jag upp "Antispinnsystem service erfodras", men den slocknade konstigt nog ganska omgående.

Känns ibland som om det är lite mycket elektronik i bilarna...
Har upplevt samma sak med min bil då det var som kallast förra vintern. Samma felmeddelande samt att bromsarna tog lite längre ner men efter ett tag var det normalt igen.
När man talar om trollen.... :x

När jag nu i kväll parkerade upp bilen i drivan så kom det igen...

"Antispinnsystem, service erfodras"...

Blir ett samtal till Volvo i morgon...

.
blåbärsmannen skrev:jo samma för mig i våras. åkte in och då var det också någon hydralgrej som dom bytte, hade förlängd garanti som tur va för jag ahar hört att det kan kosta runt 13000 att byta det isåfall o mdet stämmer
är nog samma hydralgrunka dom bytte på min bil, du fick inget problem med lång pedalväg på bromspedalen?

/Tomas
Jag ska in och läsa felkoder i morgon på lunchen, så de får bjuda på lite mat..

Tydligen var det bara vissa felkoder som gällde för att garantiaktionen skulle gälla.

.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]