Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
något måste ha hänt i natt när jag körde ner i diket med den. Jag stängde aldrig av den förren jag kom hem och något måste ha gått sönder då men vad
Användarvisningsbild
av päpplet
äntligen går den :D Var så korkat fel att jag skäms ihjäl, det fanns tydligen TVÅ flatstift på solenoiden :oops:
nej den fungerade när jag provade den med en batteriladdare på bänken :roll: Måste ha rört i nånting när jag bytte sen så det blev bra fast felkopplat

edit: tråkigt nog blev jag av med "V8-ljudet" med B20 startmotorn som satt där innan :(
nu har den börjat på nytt fast nu klickar solenoiden på nyckeln men startmotorn drog inte. Fick starta med med skruvmejseln nu igen :roll:
Det var bara fösta försöket i morse som den gjorde så, resten av dagen har den fungerat fint :) Vart är det jordflätan sitter förutom på ventilkåpan?
Sitter en nere vid servopumpen på min 740 av årsmodell 1987. Dom två jordflätorna som går från toppen är väl till som extra om den ordinarie går av, men när jordflätan gick på min så klickade bara solenoiden till och en mängd knepiga elfel började synas.

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]