Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av NicklasO
Har en väldigt sliten ratt, samt mittarmstöd på min 945 -92

Går det att fåm tag på nya grejor till dom?
Det lär väl inte va gratis men ja e nog beredd att ge en slant för en ny ratt tex..

Även bakruta inkl värmeslingorna är intressant, då den är bra repig..

Någon som vet om det finns, och vad det kan tänkas kosta?

MVH/
För nya delar får du nog kontakta en Volvo reservdelsbutik men det kan även finnas ersättningsdelar i nära nyskick på t.ex. laga.se eller bildelsbasen.se

Mvh GK
bakruta är jag nog också intresserad av. om det är helt ny ruta det handlar om. för min är jätterepig. går nästan inte att se ut igenom den
volvo944gl skrev:bakruta är jag nog också intresserad av. om det är helt ny ruta det handlar om. för min är jätterepig. går nästan inte att se ut igenom den
Kolla med glasmästern om det går att ta på försäkringen! En ruta måste inte vara sprucken för att anses som slut. Jobbar i branchen (bilglas) dock ej med montering. Dessa sitter limmade och det är ju inget man fixar utan rätt verktyg. Det går även att skära ut bakrutan hel så man slipper glassplitter i hela bilen!

Vid sådana här tillfälle kan jag g[…]

Hej, köpte en billig bil till grabben som f&o[…]

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr[…]

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]