Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta felmeddelande visas i displayen. Sen funkar inte antispinnen samt fyrhjulsdriften.
Någon som haft samma problem på sin bil?
Har kört felkodstest och fått ut tre olika felkoder.
Någon som kan tolka dom?
Mvh André
Kansk om du skriver ut dom så vi kan se dom!
klima skrev:Misstänker Differential Electronic Module, DEM, problem på Haldexen.
Be Volvo diagnostisera.
Dår att byta ut samt att repara, även om volvo säger d mpste köpa ny, då den är kodad till VIN numret. Se denna tråden på engelska
http://forums.swedespeed.com/showthread ... m-failures
Dom har samma instrument som volvo sa verkstaden.
Vad kostar en sådan modul?
?? vadå dom har samma instrument? har jag missat nått?

Har en verksta flsökt o gött digkoderna? då kunde dom väll talat om vad det var för fel???

Menar ni att ni kan se på dom där felkoderna att DEM är trasig???
CarMan skrev:Menar ni att ni kan se på dom där felkoderna att DEM är trasig???
Eftersom detta är dyra grejor bör man precis som Carman säger, be om en diagnos av Volvo verkstad.

Jag antar det är DEM, pga han tappat AWD funktion samt en av felkoderna, BCM-0094, är "Communication problems with Active on Demand Coupling".
Det kan vara kabel glapp. Värt att prova 5-56 på kontakterna till DEM'n kanske innan man öser pengar på problemet.
kan ju vara vad som helst, yp en säkrign. felkoderna säger ingen ting fören man gjort en felsökning
CarMan skrev:?? vadå dom har samma instrument? har jag missat nått?

Har en verksta flsökt o gött digkoderna? då kunde dom väll talat om vad det var för fel???

Menar ni att ni kan se på dom där felkoderna att DEM är trasig???
Hade bilen inne på kopplingsbyte nu i måndags och då bad jag dom köra en felkodning bara för att få ut koderna. Dom kunde inte säga vad som va kasst i med allt strula typ.
Det va tre koder som jag skrev innan som inte gick att släcka och skulle dom rota mera i det fick jag boka ny tid för felsökning men han rekomendera att volvo skulle kolla på den. Var sitter DEM boxen samt boxen till Antisladden? ska rota lite själv innna man börjar kasta pengar hit å dit på olika verkstäder

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]