Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Är den bra att ha? Fick en med till bilen men fästena är kass så den går ju inte att hänga dit! Hjälper kåpan mycket mot vattensprut etc. eller ska jag låta bilen vara utan?
Vad heter delen på fackspråk, ifall jag ska söka på skroten?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara att det du refererar till är en så kallad hasplåt som skall skydda motorn om man råkar köra över t.ex. en sten som är högre än underredet. Bra att ha men kanske inte helt nödvändig för normalbilisten. Lägg gärna upp en bild på föremålet i fråga så att vi kan se exakt vad det är.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Kan vara att det du refererar till är en så kallad hasplåt som skall skydda motorn om man råkar köra över t.ex. en sten som är högre än underredet. Bra att ha men kanske inte helt nödvändig för normalbilisten. Lägg gärna upp en bild på föremålet i fråga så att vi kan se exakt vad det är.

Mvh GK
Så hette det nog ja! Bild blir det ingen för den ligger redan i containern på jobbet! Men den är ju i plast, den kan väl inte hålla för så mycket?
Användarvisningsbild
av päpplet
Dom är mest där för att motorn inte ska stänkas ner med snö, slask och fartvinden (den blir fortare varm på vintern när man åker)
av Cicaro
Även bra att ha om man klipper ett mindre djur(hare eller dyl) eftersom det finns risk att den dras upp annars i motorfläkt m.m. Du får mycket mindre skit i motorn om du har en :-)
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag tycker helt klart att den är vettig, hellre att ha något form av skydd, än att inte ha något alls där.

/Ticken

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]