PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av duett58
Hej volvo Duett 58
Hur byter man slangen mellan bensintank o påfyllningsröret ? det en en hårdgummislang vinklad 90 grader

Måste man lossa tanken , det ser trångt ut

Någon som vet vore lite mer innan man börjar ? :D
av Duett66
duett58 skrev:Hej volvo Duett 58
Hur byter man slangen mellan bensintank o påfyllningsröret ? det en en hårdgummislang vinklad 90 grader

Måste man lossa tanken , det ser trångt ut

Någon som vet vore lite mer innan man börjar ? :D
Nej man behöver inte ta ner tanken, men det brukar vara svårt att komma åt slangklämman som sitter på påfyllningsröret. Men efter ett antal svordomar så får man allt till det.
av duett58
Hej
Ja det va ju skönt att slippa,men slangklämman blir ju vinklad åt fel håll för att skruva om jag tänker rätt.
men jag får väl göra mig liten o tejpa igen mun så går det nog.

Tack för ett snabbt svar

ha det bra

Göran
av Rådlös
Ni vet väl att det finns en speciell hylsmejsel för slangklämmor. Här på bilden är det bits i den, men den klarar slangklämmor också. Dessutom är klingan böjlig så att trånga och omöjliga positioner blir mer sällsynta. En 50-lapp på Biltema.

Bild
av Amarace
Rådlös, tyvärr var det ju andra dimensioner förr på slangklammer, ofta inte ens sexkantfattning, så man ska ha en sån där som man kan byta hylsor på.
Ett normalt slangklammer har 7mm fattning, finns även 6mm, äldre kan ha 8 eller 10mm också (annan typ än dom vanliga slangklammren då)

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att loss[…]