Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av thunder and lightning
Bilen är en 745 men tidigare ägare har pillat dit lysen och grill från 940. Dock lyser dom dåligt tycker jag! Sitter nya biltemalampor i och det kan ju vara orsaken men tycker reflektorn ser rätt sliten ut när jag tittar genom glaset! Ska testa andra lampor först men vad är era stalltips annars? Byta strålkastare eller går det att fixa reflektorerna på nåt sätt?
av thunder and lightning
Ingen som har några tips? Har fått tag på strålkastare (940 -93) som ska vara fina för 600, är det bra pris? Om jag nu kan göra nåt på dom jag har för att få bättre ljus kan jag ju lägga pengarna på annat!

Tacksam för svar!

/Andreas
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Är strålkastarna för 600:- felfria så är det ett bra pris men kolla på laga.se och bildelsbasen så att du kan jämföra. Är reflektorerna på dina nuvarande lyktor dåliga så måste det ju åtgärdas och jag tror inte att dom kan rekonditioneras.

Mvh GK
av thunder and lightning
gnestakalle skrev:Är strålkastarna för 600:- felfria så är det ett bra pris men kolla på laga.se och bildelsbasen så att du kan jämföra. Är reflektorerna på dina nuvarande lyktor dåliga så måste det ju åtgärdas och jag tror inte att dom kan rekonditioneras.

Mvh GK
Ska åka och kolla på dom, priset är alltås 600 för båda två. Laga etc ligger ju på runt 1000-lappen/st så det är ju vis skillnad! Är det svårt att byta? Har gjort operationen på v70:n och det var inga konstigheter!
av volvo944gl
nej det är inte svårt att byta lampor... dom sitter med 3 skriv tror jag
av volvo944gl
EDIT: Kolla så ALLA fästen är hela. Specielt det som sitter bakom grillen ovanpå.. MVH
av volvo944gl
Sedan kan du ju även köpa Bi-Xenon för att får 70% mer ljus
av thunder and lightning
Såja, "nya" strålkastare inhandlades idag! 700:- för bägge inkl grill! Hela fästen och i allmänt gott skick! Skillnaden mot mina lik är som natt och dag kan jag säga! Ska montera imorrn eventuellt!

Är det nån som har koll på grillen till 940, jag får den liksom inte att sitta fast i nederkant! Det finns ju en pigg på varje sida men var ska dom sitta? Hittar inga hål till det, det kanske är nåt mer från 940 som måste flyttas över?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om inte annat får du väl mäta noggrant och borra.

Mvh GK

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]