Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Sådär, då var den nya bilen beställd.

Det blev en V60 T3 Summum. Jag vet att motorn inte är någon räcer direkt men svårt att negligera rabatten på just den motorn då jag fortfarande är volvoanställd. Att det blev en V60 beror på att minsta barnet nu är så gammal att vi bara har med en sulky ibland. Liggvagnen är ett minne blott (tack och lov).

Lite spec.

V60 T3 Summum
17" Njord 235/45R17
Läderklädsek K102 (offblack med beige sittdyna + ryggstöd)
Driver support paket
Herrgårdsvagnspaket
Teknikpaket High Performance Multimedia
Barnsäkerhetspaket
Metallic (Caspian blå)
RTI
Rear Seat Entertainment
Parkeringshjälp fram/bak
Nyckelavst krockkudde
Hastighetsberoende servo
Fuktsensor
Bärkassehållare i bagageutrymmet
Skyddsgaller
Textilmattor
Gummimattor
Bagagerumsmatta
Vinterdäck odubbat 16" på Oden-fälgar (Pirelli 215/55R16)

Tecknade även ett serviceavtal i 3 år.

Vad tror ni om färgen caspian blå? Vi velade länge mellan svart metallic och den, så det blev lite av ett panikbeslut.

Sedan undrar jag också angående bagagerumsmatta. Det finns ju en matta som enligt volvo fungerar ihop med bärkassehållaren, nämligen

http://accessoires.roosmalen.nl/Accesso ... VCC-415774

Jag ser bara inte riktigt hur det är tänkt att det skall funka. Lägger sig mattan över den där luckan man fäller upp eller?

Mvh
Tobbe
av Petzzon
Grattis kommer göra som du inom några dagar skall utnyttja min pappas volvoförmån....
Tvekar fortfarande på summum eller R-design i övrigt blir det inga andra tillval ja givetvis nyckelavstängd krockudde hur nu man kan göra detta till ett tillval och inte std. Skandal.
Tror den blå ihop med den klädsel du valt blir grym.
Personligen gillar jag svart bil med det bruna lädret men den uppfattningen delas inte av min fru....
Enklast att beställa R-design kanske....
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
av Tobbev
R-design lockade, men i.o.m småbarn så måste jag helt enkelt ha helskinn. Nu valde vi det lite ljusare lädret på sittdynorna för att göra det lite ljusare i kupén (efter att ha kört helsvart interiör i V70n i 1 år).

Nyckelavstängningen är som du säger ett måste och det hade varit bra om detta var standard. Jämfört med flera andra tillverkare där det inte ens finns som tillval utan måste koppla ut hela airbagen för 5-10k spänn så tycker jag ändå det är bra.
av Petzzon
Tobbev skrev:R-design lockade, men i.o.m småbarn så måste jag helt enkelt ha helskinn. Nu valde vi det lite ljusare lädret på sittdynorna för att göra det lite ljusare i kupén (efter att ha kört helsvart interiör i V70n i 1 år).

Nyckelavstängningen är som du säger ett måste och det hade varit bra om detta var standard. Jämfört med flera andra tillverkare där det inte ens finns som tillval utan måste koppla ut hela airbagen för 5-10k spänn så tycker jag ändå det är bra.
Tycker också det är synd att det inte är helskinn på R-design då jag gillar dom ljusare inläggen.
Dock kan du ju få mörkgrått helskinn istället utan extra kostnad men som sagt då blir bilen mörk o trist igen....
Nä lutar nog åt summum med brunt eller ljust skinn.
av Petzzon
Tobbev skrev:Ja det var det första jag bockade i, teknikpaketet alltså. Gör enormt mycket för bilens interiör med större skärm.
Känns mycket pengar med 2 tum större skärm för 4000:- eller teknikpaket för 7000:- Tycker det är enkelt att stoppa i nyckeln.
Skärmen är redan som std dubbelt så stor som på minnyss uttagna XC60:)

Kommer att ha bilen max 1-1,5 år kommer få obetydligt mer för bilen då jag säljer den..

Min personliga uppfattning är att vi klarar mig gott med 5 tum.

Kommer troligen lägga pengar på motorvärmare istället.
Tobbev skrev: Sedan undrar jag också angående bagagerumsmatta. Det finns ju en matta som enligt volvo fungerar ihop med bärkassehållaren, nämligen

Jag ser bara inte riktigt hur det är tänkt att det skall funka. Lägger sig mattan över den där luckan man fäller upp eller?

Mvh
Tobbe
Du viker mattan 3 dubbelt mot ryggstödet och sen är det bara att dra upp luckan för bärkassarna...

Mvh
Per
av Tobbev
pergrein skrev:
Tobbev skrev: Sedan undrar jag också angående bagagerumsmatta. Det finns ju en matta som enligt volvo fungerar ihop med bärkassehållaren, nämligen

Mvh
Tobbe
Du viker mattan 3 dubbelt mot ryggstödet och sen är det bara att dra upp luckan för bärkassarna...

Mvh
Per
Aha, där ser man. Tack!

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]