Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jocke S. skrev:
Susanne67 skrev:
Jocke S. skrev:Jag skulle kontrollera spridarrelät. Om inte det funkar, så får man inte igång spridarna och bilen startar inte...

Du skriver att ni bytt tempgivaren...minns du vilken färg det var på den nya givaren?

Bränslerelät är kollat.. men spridarrelät, var sitter det?
Ja du... På 940 utan turbo så sitter den på expansionskärlet (lätt att hitta)... Men du har en turbo. Då sitter relät på/vid vänster innerskärm! Det är ett svart relä med fyra runda sift (kontakten sitter med två plastklämmor).

Ang. tempgivaren, så finns det två typer av givare. En svart och en blå. Frågan är vilken du köpte?
Jag köpte en svart.. tror du att det var rätt??
Sjöle skrev:Bränslereläet säger du. Hur? Det går inte att se med ögat alltid. Måste då bytas eller lödas.
De provade att byta ut det mot ett från sina bilar som fungerade om det blev någon skillnad. Det blev det inte :(
Jocke S. skrev:
Susanne67 skrev:
Jocke S. skrev:Jag skulle kontrollera spridarrelät. Om inte det funkar, så får man inte igång spridarna och bilen startar inte...

Du skriver att ni bytt tempgivaren...minns du vilken färg det var på den nya givaren?

Bränslerelät är kollat.. men spridarrelät, var sitter det?
Ja du... På 940 utan turbo så sitter den på expansionskärlet (lätt att hitta)... Men du har en turbo. Då sitter relät på/vid vänster innerskärm! Det är ett svart relä med fyra runda sift (kontakten sitter med två plastklämmor).

Ang. tempgivaren, så finns det två typer av givare. En svart och en blå. Frågan är vilken du köpte?
Hittar inget som heter spridarrelä till min bil, kollat på mekonomen, autoherba och skruvat. Var kan man köpa ett sådant och hur mycket kostar det? Lätt att byta??

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr&[…]

Slangar v70

Slangen med fläta går väl till map[…]

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]