*pettson* skrev:Xynter skrev:Då har bilen börjat bete sig så här dumt igen, skulle iväg på jobbet och den tänder inte ens till. Då öppnade farsgubben huven och såg att då jag försökte att starta bilen så säga filmkonsten ihop helt. Motorn fick ingen luft alls. Vad måste jag göra för att slippa det här problemet? Jag har för tillfället inte någon plats i varmgaraget hemma och jag vet inte om serviceåtgärden är gjord på intercoolern. Ska jag pytsa i den en skvätt k-sprit eller t-röd i intercoolern och/eller luftburken.
Det finns ingen genväg. Värme för att tina upp.. Montera nippeln.. köra så den får blåsa ur skräpet ur intercoolern. Thats it. Du kan inte blåsa in nåt i intercoolern, det följer med luften in i motorn.
pettson, jag gav den en liten skvätt t-röd direkt i intercoolern och sedan så fick den stå i nån timme. Sen då jag var ut och skulle provstarta den så gick den igång direkt men den sög ihop insugsslangen... Så då fick den stå en stund på tomgången och få upp värmen. Till slut så hade det tinat i intercoolern, då fick den sig en ordentlig hårdkörning och turbon fick jobba. Nu hoppas jag bara att den startar snällt imorgon så jag slipper jävlas med den.
Sedan så måste jag be om ursäkt för min "stavning", satt och skrev inlägget på mobilen på vägen hem. Den har en tendens till att ogilla vissa motortermer...