Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lucifer666
Hejsan alla!
Jag har problem med min 850-94 SE.
Har följt en del mycket bra tips på detta forum dom senaste dagarna har bla gjort rent tomgångsmotorn efter konstens alla regler...
För det är nämligen där problemet är... den går inte på tomgång(lr jo men på 500 varv ca) jag kollade också så att den sög ordentligt från "luftfiltret".
Dvs när jag pluggade detta så blev det ingen skillnad lika så om jag tar bort strömmen från startmotorn så går den nästan bättre :)...
Är det som jag tror att det är att köpa nytomgångsmotor lr ska man ge sig på flamskyddet också???
Tacksam för svar på detta EMINENTA forum.
av Droopy
Hjälper inte rengöring så är det nog bara att köpa ny, jag gjorde följande då min 850 började jojja på tomgången för några år sedan:

Bytte slangarna som gick till tomgångsmotorn, rengjorde vevhusvent (har alldrig haft flammfälla i den) gjorde ren motorn med bromrengöringsspray och blåste ur den med tryckluft, hällde sedan i ett par droppar olja. Den jojjande tomgången kom tillbaka efter ett halvår, jag gjorde då ren den igen och sedan dess funkade det fram till att jag sålde bilen för någon månad sedan.
av sm7ovk
Jag har för mig att det även finns ett relä som på tidigare modeller var placerat så att det blev ganska utsatt för väder och vind - kan vara ide' att kolla det samtidigt. (Vet inte om det har flyttats vid någon service?)Har för mig att det satt vid tomgångsmotorn.
Man kan ju också borra ur nitarna och rengöra, montera ihop och täta med silicone. När en jobbkompis fick sin bytt så var den helt full med vatten...
av Lucifer666
Jaha på till jobbet på morgonen så stannade bilf**. Vägrar att starta och om den startar så svarar han inte på gasen utan tvärdör.....
Lätt irriterad kan man väl lungt säga. Nu skiter jag iatt bara ringa besiktningen (skulle besiktigas i morrn) och sen ringa Rejmes....
Tack för råden iallafall..
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]