- lör 11 dec 2010, 23:11
#475749
Eftersom det är roligare bilar på gång också lutar det åt en T4 så snart den är beställningsbar efter facelift.
Var givetvis inne på en T4F men är inte säker.
+ etanol bättre för miljön (åtminstone om efterfrågan är begränsad o det är spannmålsöverskott o inte sockerrör från Brasilien som bränslet tillverkas av)
+ lite billigare per mil (antag 1,2x9,50 mot 0,9x13,5 - 11,40 mot 12,15... inte mkt)
+ slipper skatt 5 år x 1300
+ bättre andrahandsvärde???
+ piggare på etanol
- 6000 dyrare att köpa
- 1500-service = 3x1300 kr extra på 4 år/10 000 mil
- mer krångel???
Vad säger ni?
PH
Var givetvis inne på en T4F men är inte säker.
+ etanol bättre för miljön (åtminstone om efterfrågan är begränsad o det är spannmålsöverskott o inte sockerrör från Brasilien som bränslet tillverkas av)
+ lite billigare per mil (antag 1,2x9,50 mot 0,9x13,5 - 11,40 mot 12,15... inte mkt)
+ slipper skatt 5 år x 1300
+ bättre andrahandsvärde???
+ piggare på etanol
- 6000 dyrare att köpa
- 1500-service = 3x1300 kr extra på 4 år/10 000 mil
- mer krångel???
Vad säger ni?
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24