- tor 09 dec 2010, 23:53
Jag har inte hört på någon modell att det har varit problem med det. Om 10 år kanske det kan bli något, men jag byter efter 1-2! 

Moderator: Moderatorer
Steff 99 skrev:Detta är en ganska kul diskussion, man väljer panoramaglastak för att släppa in ljus, sedan så väljer man mörktonade sidorutor för att stänga ut solljus och värme....jag får inte ihop detta riktigt...Antar att det inte är ett problem. Alla bilar jag kört med glastakluckor har haft ett svart insynskydd/solskydd som man bara trycker på en knapp så drar en elmotor för detta över glastakluckan.
Är det skillnad på det ljuset som kommer genom sidorutorna och det som kommer genom taket ?
För när solen bränner på så är det inte kul med glastak då drar man för "solskyddet", när det är mörkt så kan man vara utan glastak.... :???:
VolvoB20 skrev:där har du faktiskt rätt i :oSteff 99 skrev:Detta är en ganska kul diskussion, man väljer panoramaglastak för att släppa in ljus, sedan så väljer man mörktonade sidorutor för att stänga ut solljus och värme....jag får inte ihop detta riktigt...Antar att det inte är ett problem. Alla bilar jag kört med glastakluckor har haft ett svart insynskydd/solskydd som man bara trycker på en knapp så drar en elmotor för detta över glastakluckan.
Är det skillnad på det ljuset som kommer genom sidorutorna och det som kommer genom taket ?
För när solen bränner på så är det inte kul med glastak då drar man för "solskyddet", när det är mörkt så kan man vara utan glastak.... :???:
Jag utgår från att samma funktion självklart finns med om man väljer panoramaglastak. Annars måste det ju suga svårt med glastak.
@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]