Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Har en originalmonterad radio/kassettspelare volvo cr-603 i min Renault Chamade från 1993 som jag måste plock ur för att läsa av en liten lapp för att köpa loss radio/kassettspelaren koden och kunna använda den.
Problemet är att ingen verkar veta hur den ska plockas ut.
Har varit på två Bilia verkstäder och på den ena tittade verkstadschefen själv på spelaren utan att kunna ge mig ett svar.
Dialects tekniker har även tittat utan att kunna lösa problemet.
Dom säger alla att man ska trycka så kommer det ut handtag.
Men på båda sidor av radion finns bara lodräta "brevinkast".
(hålen är för övrigt gömda bakom smala plastlock.)
Inne i dessa hål finns inga handtag som skulle kunna fällas ut.
Finns denna radio/kassettspelare i flera versioner?
Bilen har gått mindre än 7800 mil, ägts av en känd höjdare på Volvo (vd) och jag vill så gärna få igång radion som är det enda som inte fungerar.
Vore mycket tacksam för hjälp.

Tack Kalle.
Precis denna radio på bilden.
Ett litet problem bara. På höger och vänster sida sitter det små plastpluppar och under dessa är det bara dessa brevlådor jag beskrev.
Alltså inga handtag som kan fällas ut.
Någon som sett detta förut?
Undrar
Hans
Har för mig att nån gång på nån gammal bil stack jag in ett platt föremål i hålen för att trycka in en liten klackspärr inuti så man sen kunde dra ut radion. Lys in med ficklampa för å se om det kan finnas nåt att trycka på.
Kika nära ytterkanterna på stereon. Där finns två slitsar, en på höger sida och en på vänster.
Ta en smal plattmejsel eller dylikt och peta bort flärrpen innanför (ca 10mm in). Peta försiktigt in mot stereon och
försök samtidigt med din tredje hand dra ut stereon.
Lite pilligt med det bruka fungera.
Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]

Tipset är deras 15-20mm adapterplattor s&arin[…]

Kan inte tänka mig att XC60 däckdimensio[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]