Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Master_Blaster78
Allt började i förgår när jag va på väg till jobbet.
Bilradion dog helt plösligt satt e i en ny säkring 15A i säkringsdosan då funkade radion igen. (Radion har iso kontakt så inge klippande)

Igår när jag va på väg till jobbet så upptäckte jag att det spolade spolarvätska på bakrutan utan att jag ens hade gjort nåt. Den tömde behållarn.
Och så dog radion igen sätter man i en ny säkring så smäller den direkt..

Hoppas bara det e skit fel. Allt började när det blev så jävla kallt.

Nån som kan komma med förslag vad det kan vara för fel..
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Eftersom spolare och radion verkar gå på samma säkring kan man tänka sig att du har något fel i spolar/torkarspakens kontakter. Har du originalradio eller motsvarande eller har du en anläggning med större effektuttag?

Mvh GK
av Master_Blaster78
gnestakalle skrev:Eftersom spolare och radion verkar gå på samma säkring kan man tänka sig att du har något fel i spolar/torkarspakens kontakter. Har du originalradio eller motsvarande eller har du en anläggning med större effektuttag?

Mvh GK

Spolarn fungerar fortfarande men radion e död. E ingen orginal radio. Har inte klippt några kablar när jag har monterat radion
av Master_Blaster78
gnestakalle skrev:Eftersom spolare och radion verkar gå på samma säkring kan man tänka sig att du har något fel i spolar/torkarspakens kontakter. Har du originalradio eller motsvarande eller har du en anläggning med större effektuttag?

Mvh GK

Du har rätt.
Radion och bakrute torkaren/spolarn går på samma säkring

Har du nåt tips hur man kan göra då :)
av AudiRaacing
Jag hade ju kollat jorden till att börja med. Har själv nå mysko i min 740. Säkringen dör när jag drar släp samt att instrument belysningen slutar att fungera men detta hör inte till ditt beskymmer. Men som jag skrev tidigare. Kolla jorden.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara radion som pajat, kanske blivit en kortis i den. Men som audiracing skrev, kolla jordningar.

Mvh GK
av Master_Blaster78
gnestakalle skrev:Kan vara radion som pajat, kanske blivit en kortis i den. Men som audiracing skrev, kolla jordningar.

Mvh GK
Får koppla ur radion och testa och kolla jorden
av Master_Blaster78
AudiRaacing skrev:Stereon och instrumenbelysningen går på samma säkring. Iallafall på 740, vet inte hur det är på 940. Känns att de ska vara likadant.
Instrumentbelysningen funkar fortfarande.
Tog bort motorn till bakrute torkarn den hade brunnit men äter fortfarande säkringen
av AudiRaacing
Master_Blaster78 skrev:
AudiRaacing skrev:Stereon och instrumenbelysningen går på samma säkring. Iallafall på 740, vet inte hur det är på 940. Känns att de ska vara likadant.
Instrumentbelysningen funkar fortfarande.
Tog bort motorn till bakrute torkarn den hade brunnit men äter fortfarande säkringen

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]