Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Odin
Nu blir jag tmf helt vansinnig.Har bytt precis alla lampor som omfattas av glödtrådsvakten. Ett tag var det OK och den tändes efter ett par KM el mil, troligtvis då något blivit varmt. Nu när det är mildare tänds den direkt.
Har kollat efter ärg och vart på med kontakt/elektronikolja. Samma sak. Testar med dimljus istf halvljus. Samma sak. testar med bara parkeringljus. Samma sak.
Hjälp.
BTW. Någon som vet var brytaren till belysningen i bakluckan sitter på en 960 sedan -92'a?

Mvh
O
av rd350
Brytaren sitter i låskistan till bakluckan. Provat att koppla bort eventuell dragkrokskontakt beträffande glödtrådsvakten?
Användarvisningsbild
av Odin
rd350 skrev:Brytaren sitter i låskistan till bakluckan. Provat att koppla bort eventuell dragkrokskontakt beträffande glödtrådsvakten?
OK. I själva låset m.a.o.
Ingen dragkrok, dock VG1 i en gammal Säpo-bil = sladdar och strömtjuvar överallt.
Tack för info.

/ O
av rd350
Kolla då själva vakten så den inte är överbelastad! Men alla extrakablar ligger ju nära till hands att vara felkällan.
Användarvisningsbild
av Odin
rd350 skrev:Kolla då själva vakten så den inte är överbelastad! Men alla extrakablar ligger ju nära till hands att vara felkällan.
OK.
Har nu en "ny" glödtrådsvakt att montera om den gamla skulle vara keff, samtidigt som jag kollat så gott det går att ingen överbelastning finns. Nu vill jag mät vid reläet men var f@n sitter det på 960'n?

/ O
av rd350
Du har ett till "framdelen" i mittkonsollen på högersidan (tror det är märkt "F") sen sitter det ett i bagaget till bakre belysning.

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]