Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

problemet är det att luckan liksom slår fram och tillbaka framförallt på vinterväglag och dålig vägbana, den glappar liksom in och ut, vilket är väldigt irriterande när den hela tiden står och slår in o ut. står jag på utsidan så kan jag dra den utåt en liten bit, dock så låser den i båda låslägena.
det enda som sitter på min på sidan av luckan är en klump med aluminium med ett tunt lager plast runt och som sitter fast med en bult. och i karossen sitter det som ett spår där den går i, som också är plastbeklädd.. fast den klumpen i aluminium på luckan har tappat sin tunna plast runt sig, är det detta som orsakar det? dom ser inte ut och gå och justera..
andreas88 skrev:jo det vet jag, men går den att flytta in mer? för det ser ut som att den är så långt in som det går.. ska ta en bild på den, så får ni se.. ang dom aluminiumklumparna med plast över på sidan av luckan, vad har dom för funktion?
låset har ju två "låslägen" - det kan ju vara så att näsan sitter för långt in - så låset bara låser i första läget !
kolla genom att dra en skruvmejsel genom låset att det fungerar som det skall - och genom att stänga mycket långsamt, att låset drar igenom båda lägena !
/emwtur

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]