Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
det finns batteier som är skapliga på båda, men man bygger ofta batterier för att var bra på en sak.
om du ska ha et batteri för at starta en motor så vill du att det ska vara bra på det, o bryr dig inte om hur bra det är på att andvändas som förbrukningsbatteri i en husvagn/ båt eller liknande.

om du ska ha ett förbrukningsbatteri i en båt, så struntar du i om batteriet klarar att dra runt en motor när det är kallt, bättre at det hålle många urladdningar.

men vist, de flästa AGM batterier är hyfsade på båda, men även dessa är "vinklade" åt ena eller andra hållet
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har vid nått tillfälle mailet biltemas kundservic angåde spec på ders matterier, men det viste dom inte. o jag köper då inte grisen i säcken...
av mattiasg
köpte "volvo original" (varta) till v40n för 3 veckor sedan. 840 :- på Volvobil här i göteborg. Biltemas billigaste ligger väl runt 700 -800 och är klenare på strömleverans vid låg temperatur, dvs då den behövs...

Inget svårt val för mig...
Användarvisningsbild
av s40mannen
Jag bytte just ut mitt 8 år gamla Volvo originalbatteri mot ett Banner Running Bull 70Ah, 760A startström, helt underhållsfritt och jäklar vad pigg den är nu. :)

Hade samma problem som dig, att den var otroligt slö när temperaturen sjunker mot -20c och ännu mer så passade på att inkassera ett nytt och fräscht batteri med bra prestanda. :)
av MatsO
Jag kom faktiskt aldrig till skott i fjol men nu är det än mer dags :)
Är det någon som har måttet på batterihyllan tillgängligt?

Jag mätte min i somras men gissa om jag har förlagt lappen med måtten på.

Volvo här i Sundsvall svarar inte ens i Telefon om man ringer dem så de visade återigen att de inte vill ha kunder.
av rd350
Volvos batterier är prisvärda och bra. Ett bra alternativ (och dyrare!) är Varta silver (silverline kanske det heter) har för mig modellen heter e39 som passar de flesta Volvo, kostar nästan 2000kr men tål mycket stryk!
av MatsO
Har nu mätt batterihyllan och jag fick det till 4-4.5 cm kvar i bredd mot volvos orginalbatteri.
Det ska ju om jag har förstått allt rätt vara 242mm. Därmed ska det inte vara några problem med 278mm långa batterier

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]