- mån 06 dec 2010, 14:37
Om man inte har en T91 eller motsvarande med tillhörande applikation så måste applikationen laddas ned separat.
Jag skulle (också) hellre vilja ha enbart SMS-start av värmaren, men nu verkar det vara "enklast" att ha T91 först.
shoeshine skrev:Jag vill försäkra mig om att vi talar om samma lösning. I basutförande är Volvon (diesel) utrustad med en värmare tillverkad av Webasto (åtminstone XC60) utan fjärrstart. Om man så önskar kan man skaffa sig en fjärrstart av typ Webasto T91 eller T100 HTM. Då den installeras behöver bilens programvara uppdateras för att, precis som du säger, bilen skall förstå att värmaren försetts med fjärrstart. Om man sedan ytterligare vill öka bekvämligheten kan man skaffa sig Webasto Webcontrol (GSM enhet). Då man har den, kan värmaren startas med ett SMS eller genom att man ringer GSM enheten. Mig veterligen behöver inte bilens programvara uppdateras då denna installeras, om man alltså har en T91 eller T100HTM. Denna Webcontrol är däremot en förutsättning för att man skall kunna använda iPhone applikationen Webasto T91 GSM Start.Det är helt riktigt, men Jensan ville ha en SMS/iPhone-styrning av värmaren, inte en vanlig fjärr.
Om man inte har en T91 eller motsvarande med tillhörande applikation så måste applikationen laddas ned separat.
Jag skulle (också) hellre vilja ha enbart SMS-start av värmaren, men nu verkar det vara "enklast" att ha T91 först.
PV 544 S 1963
TESLA Model 3 LR 2021
TESLA Model 3 LR 2021