NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lorden02
HEJ!
Vad bör man tänka på om man ska köpa en bil som är importerad från tyskland?
Enl annons är bilen köpt och servad på volvo i tyskland.
Tycker kanske att priset är lite lågt V50-07 140hk 7400mil 99500
Är det lägre priser på importerade.
Vore tacksam för lite synpunkter o råd

Mvh/ Micke
Användarvisningsbild
av crumpets
Enda anledningen att importera är ju att få ner priset så det är ibland lägre priser på importerade. Sedan är de mindre attraktiva på begmarknaden eftersom många föredrar svenskköpt så där pressas ju priset ner ytterligare.
Personligen förstår jag inte meningen med att importera en volvo till sverige, vi har ett sånt oerhört utbud. Försäkringspremie kan bli dyrare med import och det är lite knepigare att kolla historiken är väl nackdelarna.
av ptrj
Är inte samma värmepaket nere i Europa. Men du kanske ska ha den som sommarbil? :)
av danneh
Vad skiljer i värmepaketet?
Stolsvärmen, något mer?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Att importera en av de vanligaste bilarna i Sverige känns ju väldigt onödig. Jag skulle då aldrig sätta tänderna i en begagnad V50 som importerats! Däremot lite finare nyare Bmw modeller kan man ju fynda rätt bra nu, med tanke på låga Euron.

Ang. värmepaketen, vet inte om Volvo har för olika marknader längre, men förr på 850 t.ex så var det ett "mindre" värmepaket som resulterade i våra nordenkalla länder att man aldrig fick någon riktigt bra värme i kupen när det blev mer än några minusgrader. Sen i Italien var ju t.ex blocken i gamla 850 t5 nerbantat till 2L istället för 2.5L, pga av att skatten där bl.a baseras på cylindervolymen.. Sätesvärmen är ju också tråkig att missa..
av snoken
Hej Micke,
Jag köpte en V50 2,0D 04 från Italien för ett antal år sedan, till en början hade jag en del problem. Det visade sig att en plastflik från tankröret slagits av och satt sig i bränslepumpen.Bilen stannade vid låg nivå i tanken.
Känt V50 fel, RTI funkade inte i början köpte skivor på blocket som var skit. Sedan det åtgärdades har bilen gått natt som dag. Inte ett fel, bränsleförbrukning runt 0,45. Inget DPF. Har aldrig saknat värmaren som finns i svensksålda.Har funkat bra i Stockholm. Värme Sätena fixade jag själv. Volvobilar I Europa är utrustade efter marknadens behov. Värmepaket och delar är samma som svensksålda. Tillval är: såsom sätesvärmare,strålkastarspolning (Ej xenon),Dieselvärmare.
detta är standard i Sverige. Bilarna är oftast i ett bättre skick från Europa mindre rost angrepp flygrost existerar sällan, mindre stenskott etc. Försäkringen är och skall vara samma pris bara att deala med försäkringsbolagen.
Svenska kronan är tillbaka där ett bilköp inom EU är högintressant.
Lycka till
PG
Användarvisningsbild
av olindh
Volvo har en tendens att ha ett högre andrahansvärde i Sverige än utomlands så det är inget fel att importera en Volvo.

Att inte importera en Volvo till Sverige när den är billigare utomlands bara för att det "redan finns så många Volvos här" tycker jag är en väldigt konstig logik.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
olindh skrev: Att inte importera en Volvo till Sverige när den är billigare utomlands bara för att det "redan finns så många Volvos här" tycker jag är en väldigt konstig logik.
Logiken ligger väl i att majoriteten när de letar en v50 / s40 i Sverige väljer bort en importerad, då det just är så stort utbud.. Men det är ju ett senare problem vid ev försäljning.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag är mest imponerad över hur man kan hitta en beg. Volvo V50 i Italien överhuvudtaget. När jag var där för två år sedan såg jag exakt ett enda exemplar av Volvo överhuvudtaget, en S60. Och då var jag ändå på vägarna mellan Rom och Neapel och inte ute i buschen.
av snoken
Till Stringer bell,
I norra Italien är Volvo ett förhållandevis stort märke. För din info så kör Italienska polisen en del V50!
fg

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]