Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Man kan få känslan av att det ligger mitt ute i ingenstans med all skog runtom, men vi har valt en hörntomt med bara en kommande granne. Området är helt nyanlagt och har totalt 31 tomter. Kommunalt vatten och avlopp finns och var ett grundkrav från min sida(tillsammans med en fiberanslutning :lol: ).

Vi är inte insnöade men har fått ca 50 cm, arbetet fortskrider som planerat faktiskt. All el dras för stunden av 2 hårt arbetande eletriker.

En bilduppdatering kommer inom några timmar.
Här kommer en uppdatering på vad som hänt sen sist:
Diffusionspärr och gles i innertak klart samt fortsättning med innerväggar:
Bild

Takpannor kommer på i grevens tid, även takrännor, takfotsplåt, regndalar är på plats här:
Bild
Bild

innerväggarna avslutas:
Bild

Vi har isolerat hela vinkeln med ryggåstaket, 50 cm tjocklek samt att leverans av lösull kommer i början på nästa vecka(Takisolering) Efter att ha hanterat isoleringen i ryggåstaket
ser jag fram emot att slippa hantera lösullen :lol:
Mindre update igen :wink:
Lösullen på plats: vårt loft rymmer 165 kubikmeter islolering. Det är glasull och består bland annat av återvunna glasflaskor. Det lades ett 60 cm tjockt lager
Bild
Bild

Alla fönster och dörrar i:
Bild
Bild
Bild

Innerväggar putsas
Bild
Bild

Snö finnes för avhämtning, gratis...
Bild
spårning för el, ett milt sagt smutsigt jobb
Bild
Cicaro skrev::) Skrider ju framåt med stormsteg! Diggar rummet med trekantiga fönstren i nocken, kommer nog bli jäkligt maffigt när det är klart!
Ja, de är nog mitt favoritrum med faktiskt, blygsamma 70 kvadrat är det. Våra bekanta har precis flyttat in i ett nytt myresjöhus, de blev lite fundersamma när de förstog att hela deras hus(boyta) fick plats i vårt vardagsrum samt kök.
Haha, ja det är skönt när man kan få in vänners boende i sitt eget vardagsrum.

:D :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)