Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.

Som rubriken lyder, så undrar jag om (och hur) man kan justera bakluckan.
Just nu sitter den mycket bra i höjd och sidled, men det verkar som att den sitter och slår/glappar en del.
Detta är otroligt irriterande när man är ute och kör, speciellt på en ojämn vinterväg.

Om man lägger sig på bagagegolvet (medan annan kör bilen), och håller i luckan från insidan, så varken slår eller glappar luckan alls under färd.

Kan man justera detta på något sätt?

Mvh
// Johnny
240rally skrev:Jag antar att det går att justera lås näsan så den blir tajtare, kolla åxå gummi klossarna den ligger mot så ingen av dom ramlat bort.
Gummiklossarna som sitter i hörnen på luckan har jag bytt. Motsvarande klossar (på bilen) är hela och i bra skick.

*pettson* skrev:Det händer tyvärr att själva låset delar på sej och glappar. Isåfall är byte av låset enda utvägen.
Yes. kollade precis låset, och den ena delen glappar. Är det pga detta som luckan sitter och skakar/glappar när man kör?
Svårt att byta låset själv? Jag är inte direkt händig med bilar...
Kostnad för nytt lås?
*pettson* skrev:...det tråkiga är att lossa inredningen.
Det har jag tidigare gjort, så det ska inte vara några problem. Tack för hjälpen. Det blir att fixa det under veckan.

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du […]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Det är en 945 1992 års modell.

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]