Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
och VOLVO tillverkar själva alla detaljer i den?
tror inte jag ett smack på. jag vet vad det kostade DKV ägare med skurna pumpar!
nu diskuterade vi vilka tillverkare som är inblandade i VOLVOs? tycker du slingrar dig. verkar som du är totalt brainclened i den här frågan? VEM eller vilka tillverkar de outslitliga som volvobilar är försedda med?
av *pettson*
isak skrev:och VOLVO tillverkar själva alla detaljer i den?
tror inte jag ett smack på. jag vet vad det kostade DKV ägare med skurna pumpar!
nu diskuterade vi vilka tillverkare som är inblandade i VOLVOs? tycker du slingrar dig. verkar som du är totalt brainclened i den här frågan? VEM eller vilka tillverkar de outslitliga som volvobilar är försedda med?
Pumpen som sitter från fabrik är ifrån AISIN och är märkt just AISIN..Om nu ingen bytt leverantör nyligen? (gäller bensinbilar)
av Cox
Ska jag hårdra detta, så tillverkar inte Volvo mycket själva in "house" om man så säger :D
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har ingen aning om vam som tilverkar vatten pumpen i en audi diesel, o vet inte vam som gör det i volvo spisen heller.
& jag är desutom helt ontreserad av det också!

Jag har bara gjort ett konstanterande att vatten pumperna i volvo motorn inte gåt sönder. medans dom i audi motorn & renults K4M motor gör det.

Om det beror på tillverkaren av vatten pumpe kan ju jag omöljigt veta.
Det kan ju vara den som riat motor som gjort en bra konstrution som avlastar lagret på et bra sätt?, eller så kan det ha med at em bred kamrem inte kräver lika hård spänning o detta är skonsammare för lagrena?
eller så har det med remspännaren att göra.

jag vet ialla fal inte! men det jag vet är att pumpen håller lätt 40 000 mil!
Användarvisningsbild
av isak
hjärntvättad? eller ointresse? tunnelseende!
Isak
Användarvisningsbild
av CarMan
isak skrev:hjärntvättad? eller ointresse? tunnelseende!
Isak
finns alla gånger fler bilfabrikat som har motorer där vatten pumparna håller länge (vill inte minnas att jag bytt specielt många pumpar på Fords CVH motorer, men dom rullar cellan 40000+ mil)

Jag kan därför inte utala mig om de andra motorerna på marknaden, då jag inte ser tillräckligt stor mäng av dom.
Men jag har sett många ras på audi dieseln som sitter i volvo bilar & jag har set en hel el trasiga vatten pumpar på renault, även om inte så många rasat där.

Hur många ras har du sälv sett, efter som du är så övertygad om att dom rasar hela tiden?
Användarvisningsbild
av isak
har du fattat kärnfrågan?
de flesta här på forumet är ju inte helt pantade i pallet! VARFÖR envisas du med att pumpen är outslitlig?? VI övriga föredrar att byta dem vid lämpligt tillfälle mellan 30-40 tusen mil! tror de flesta skriver under på det är skitpengar i sammanhanget? men vill du låta kunderna i din region? vara försökskaniner! tror du verkar i G-borgs område? i så fall en liten varning till er som anlitar den verkstaden!
Isak
Användarvisningsbild
av Variosboy
Måste det bli så hårda och otrevliga tongångar hela tiden!?

Ingen i hela världen MÅSTE ju göra som någon i tråden säger!
Man har en fri vilja att göra som man vill..
Och ingen tror väl att någon annan här inne är gud och kan få himlen att trilla ner om man byter eller inte byter en förbannad jävla vattenfuckingpump!

Nä, nu återgår vi till att vårda vårat gemensamma intresse tycker jag, nämligen BILAR! :wink:
Användarvisningsbild
av isak
ber om ursäkt! var inte menigen att reta medlemmar på forumet!

jag relaterar mera till sunt förnuft? sen är det ju upp till var och en välja skola.
ingen har ju varit intresserad av min felfria 46 000 mils pump som dessutom är gratis! talar väl för sig självt?
Isak
Användarvisningsbild
av CarMan
Tycker du inte det är lite skilland att byta vatten pump vid 46 000 mil, mot att byta vid varje kamrems byte? (till o med din vatten pump har ju uppenbarligen gått 46 000 mil)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem