Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henke3
~Kalle~ skrev:Tracs fungerar väl inte på AWD:er med visco..

/Kalle
funkar mycke bra på dessa bilar
av Nonameswayne
PTV skrev: Ja, beroende på att Tracs lampan i instrumenteringen endast lyser när knappen är aktiverad och eftersom den inte lyser när tändningen slås på utan detta knapptryck. :D
Hur menar du? Den fyrkantiga rutan lyser ju när du har avaktiverat tracs?
Den ska inte lysa under körning.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Ja så är de på min den är avaktiverad när det lyser på panelen efter man tryckt på knappen.
av PTV
Min Tracs lampa lyser uppenbart när knappen är aktiverad och jag använder systemet.Ungefär som när jag t ex använder farthållaren och farthållarelampan lyser för att tala om att den är inkopplad.Har inget fel på mitt Tracs system och ingen fyrkantig ruta heller utan bara en lysande text mot en mörk bakgrund.Och allt fungerar utmärkt. :D

Om nu denna lampa uppenbart skulle lyst när den inte var aktiverad kan man ju undra varför övriga lampor i instrumenteringen inte gör detsamma.Kan ju vara aningen irriterande att köra med t ex en blå helljuslampa som talar om att man (inte) använder detta helljus.Om så inte är fallet varför lyser då inte oljevarningslampan under varje körning. :D
av Nonameswayne
PTV skrev:Min Tracs lampa lyser uppenbart när knappen är aktiverad och jag använder systemet.Ungefär som när jag t ex använder farthållaren och farthållarelampan lyser för att tala om att den är inkopplad.Har inget fel på mitt Tracs system och ingen fyrkantig ruta heller utan bara en lysande text mot en mörk bakgrund.Och allt fungerar utmärkt. :D

Om nu denna lampa uppenbart skulle lyst när den inte var aktiverad kan man ju undra varför övriga lampor i instrumenteringen inte gör detsamma.Kan ju vara aningen irriterande att köra med t ex en blå helljuslampa som talar om att man (inte) använder detta helljus.Om så inte är fallet varför lyser då inte oljevarningslampan under varje körning. :D
För att detta är ett hjälpsystem som är aktiverat från början.
När du trycker på knappen så varnar den för att systemet ar avaktiverat.
Tror inte det är någon skillnad på T5 modellerna som på Glt-modellerna.

Mitt system fungerar från start. Trycker jag på knappen så hör man inte systemet arbeta dvs det är avstängt.

Du kan inte jämföra detta med andra varningslampor.
Användarvisningsbild
av CarMan
~Kalle~ skrev:Tracs fungerar väl inte på AWD:er med visco..

/Kalle
Jo. dom har TRACS, för STC fungear inte på AWD med visco
av ericrungh
StefanT5 skrev:På min -97 så är det på när jag startar bilen.
Måste trycka på knappen för att koppla ur den.
Kan man ha TRACS utan knapp?

Mvh Eric
av Råger Mår
Ja AWD har ingen knapp för att avaktivera TRACS:en, det är för att skona vinkelväxeln. PTV om du läser instruktionsboken så upptäcker du att även din bil avaktiverar du TRACS med knappen på instrumentbrädan
Användarvisningsbild
av B4B
Har ingen knapp i min XC-99 och följaktligen ingen lampa. :lol:
Men TRACS jobbar som det ska upp till 40km.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??