- tor 02 dec 2010, 11:41
#472093
http://www.autoblog.com/2010/11/29/repo ... ium-image/
Ärligt talat en rätt smart strategi tycker jag. En volvo känns ju vilken dag i veckan som helst "finare" än en VW, men jag tror Jacoby har helt rätt i att det är dödfött att försöka konkurrera med tyskar som har ett såpass stenhårt grepp om segmentet redan. Kul att han är inne på att värna om det svenskt säregna snarare än att jaga i hasorna på tyskarna.
Volvo har ju som bekant en förarmiljö och ergonomi som många föredrar över tyskarna redan, trots att man är billigare(även om prissättningen nog ärligt talat ligger lite i överkant ibland) kanske vore det bättre för försäljningen att profilera sig hårt med att ligga lite över standardbil som vw, lite billigare än riktig finbil men med hög säkerhet och smarta lösningar som ger mervärde trots avsaknad på dyrlyx.
Vad tror ni?
Ärligt talat en rätt smart strategi tycker jag. En volvo känns ju vilken dag i veckan som helst "finare" än en VW, men jag tror Jacoby har helt rätt i att det är dödfött att försöka konkurrera med tyskar som har ett såpass stenhårt grepp om segmentet redan. Kul att han är inne på att värna om det svenskt säregna snarare än att jaga i hasorna på tyskarna.
Volvo har ju som bekant en förarmiljö och ergonomi som många föredrar över tyskarna redan, trots att man är billigare(även om prissättningen nog ärligt talat ligger lite i överkant ibland) kanske vore det bättre för försäljningen att profilera sig hårt med att ligga lite över standardbil som vw, lite billigare än riktig finbil men med hög säkerhet och smarta lösningar som ger mervärde trots avsaknad på dyrlyx.
Vad tror ni?