Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Nedsatt pris kan också kallas rabatt.... :wink: nu är det inget ovanligt att MB och BMW handlarna lämnar kraftiga rabatter, det innebär att prisskillnaden inte är så stor till en Volvo.
Användarvisningsbild
av crumpets
mojja skrev:Jämförelse

Vänligen Mojja

Mercan såg verkligen svårslagen ut med det där erbjudandet. Även lite extratrevliga grejer som adaptiva ljus var det ju. Trist att det ser så vansinnigt snik ut med det hemska tyget i halvläderstolarna, dock.
Steff 99 skrev:Nedsatt pris kan också kallas rabatt.... :wink: nu är det inget ovanligt att MB och BMW handlarna lämnar kraftiga rabatter, det innebär att prisskillnaden inte är så stor till en Volvo.
I vilket fall som helst kan man inte jämföra äpplen och päron. Visst går det göra klipp på kärror som står i bilhallarna. Härom månaden var det någon som tipsade om V70 T6 till bra pris en firma ville bli av med.
av Lövet
Volvopriset i det här fallet kan nog räknas ner 10% innan affären är klar. Mercan är nog rätt färdigprutad vid det laget.
av Arese
Känns som en no-brainer att pröjsa ca 50k mer för Mercan i det här exemplet.
av Amli
Ja, det var ett tämligen enkelt val till Mercans fördel även om, som andreas löfgren säger, finns en del att göra på Volvo priset.

Jag håller med om att det är jättebra med ett forum som denna som har så högt till tak. Jag har bara haft två Volvo bilar (en V40 T4 och XC70 II D5) och jag har varit nöjd med bägge. Det största problemet som jag ser det är att många Volvoägare på detta forum gärna vill jämföra sina bilar med framför allt BMW, Audi och Mercedes. Mot just dessa tillverkare har Volvo i min mening främst ett mer fördelaktigt pris och ofta bättre lastutrymme att sätta emot. Inte så mycket mer. Jag kan inte minnas att det varit en diskussion mellan märken som Toyota, Saab, Ford, Skoda, VW, m.m. Mot dessa tillverkare hade förmodligen utgången varit annorlunda.

Nu har jag iofs sålt min XC70 men det gjorde jag absolut inte för att jag tyckte det var en dålig bil (möjligt väldigt tråkig att köra) utan för att min familjesituation "krävde" (det finns alltid anledningar till att byta bil ;-// ) en annan biltyp. XC70´n är en av de bästa bilarna jag ägt.
Användarvisningsbild
av PalmE
Jag tycker det är ni som är Audi/BMW/Merca-frälsta som tar upp jämförelsen med Volvo! Man köper väl en Volvo för att man vill ha just en Volvo? Man går ju inte och lägger 300-500k på en Volvo när man egentligen vill köra BMW tex? Fattar inte folk som ska vara hobbysäljare åt tex BMW och försöka snacka över folk från andra märken till deras sida... ?:-/ ?:-/ ?:-/
av mojja
PalmE skrev:Jag tycker det är ni som är Audi/BMW/Merca-frälsta som tar upp jämförelsen med Volvo! Man köper väl en Volvo för att man vill ha just en Volvo? Man går ju inte och lägger 300-500k på en Volvo när man egentligen vill köra BMW tex? Fattar inte folk som ska vara hobbysäljare åt tex BMW och försöka snacka över folk från andra märken till deras sida... ?:-/ ?:-/ ?:-/

Jag har tidigare köpt volvo för att det har varit en shysst bil till rimlig penning. Även då skulle jag hellre kört bmw,audi,mb men prislappen har fått styra val av bil.

Nu när en volvo kostar samma pengar som storebröderna nere på kontinenten finns det ju inte längre någon anledning att köpa volvo då dom inte håller samma kvalitet som tyskarna men kostar snarlika pengar :(
av Lövet
Nej, jag tror inte man köper Volvo för att man bara vill ha Volvo. Jag tror att de flesta köper Volvo för att den uppfyller ett visst antal krav till ett visst pris. Därmed finns det alltid en bil som är bättre om man diskuterar en viss egenskap isolerat.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER