Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PrEEsten
hej har en 850 glt 95a som jag fick en felkod på idag b1 4-1-1 fläkten funkar inte dvs antar att den tyckte det var för kallt idag 8)

nu har jag försökt nollställa felkoden men det funkar inte, gör precis som regelboken säger men felkoden visar sig bara en gång så att resten av proceduren funkar inte när jag slår av och på tändnigen några förslag

för jag gissar att fläkten går inte igång fören den är nollad?

//Jens
av *pettson*
Du läser ur koden, fortsätter läsa ur genom att trycka på knappen kort tills du ser din första kod igen. Trycker in knappen runt 8 sek, släpper knappen. När dioden tänds trycker du igen runt 8 sek. Slår av tändningen.
OM inte koden går att nolla så är koden aktiv. Då blir det till att åtgärda problemet istället för att nolla koder.
av PrEEsten
Fixat tack för hjälpen med beskrivningen, lyckades nolla fläkten, den ryckte till när jag startade den sen vart det samma felkod igen, tog loss fläkten då visade det sig att den var den isig och gick trögt, tog in den blåste rent från fukt och smuts, sen funkade den som ny :-)-)

//Jens

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du […]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]