Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lunnegren
Nu på tal om klockan så kan jag rekomendera att kolla upp OM du nu kan smälla in en trevlig färddator istället för klockan när du väl ändå ska plocka upp det :) Lättare att hålla koll på förbrukning om man gillar sådant. De brukar finnas ute lite då och då på tradera
av robine
- Är det någon som skulle kunna beskriva hur man byter gasdämpare till bakluckan?
Antar att man behöver två stycken?

- Finns det någon som skulle kunna beskriva (gärna med bilder) hur man byter lampan till "klocka + temp" vore trevligt att se vad klockan är. man ska loss med mätarhuset? jobbigt svårt? vad är det för lampor man ska ha? jag är väldigt grön på Volvo ... :)

Tack för alla svar!
Användarvisningsbild
av Sevenfold
bagagelucka kombi så e det 2st kul-kopplingar på varje dämpare och du behöver 2 dämpare till en baklucka,
det e enkelt att byta bara att blocka bort plasten bak och upp mott taket det sitter med 1st skruv T25 på varje plast bit
sen e det bara att snäppa bort och dit med nya...

Luckan väger dock mycket så stadga gärna upp innan
av robine
tack så mycket! den perfekt till när det är dax att byta dämpare.

- hur är det då med att byta lampor till "klockan", någon guide på det också kanske? :)

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du […]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]