Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av puch
854 GLE -94 importerad 2002, 21000 mil. Stannar ibland, vevhusventilation bör fixas, uselt batteri, jordfel eller tändningslåsfel, ABS-lampa som lyser ibland, kamremsyte om ett år eller 3000 mil, bromsar som måste ses ver efter drygt halvårs stillastående, läckage på ett däck, mindre buckla på framskärm. Fin och utan rost i kaross och fin invändigt. I mina ögon blir det skrotning. Eller skulle nån köpa en sådan bil? Kollar man på Blocket så ser det mörkt ut. Vad säger ni?
av wexe
Enligt min mening så både säljer och köper folk alla möjliga sorts projekt så sätt du ut den på blocket för en peng så finns det nog någon syslolös som åtar sig jobbet :p
av PTV
puch skrev:Såld i morse för 2000:-.
2000:- !.Rena fyndpriset med andra ord när det finns skrotare som ger 3000:- för dessa bilar. :D
Användarvisningsbild
av Sevenfold
ja där der man, fick tag i en asfin rostfri 855 i samma färg som min för 1500 kr
men tack en åndå
av Lövet
Vilka skrotar ger pengar? Har en fullt fungerande SEAT ståendes men alla skrotar häromkring ger 0kr.
Användarvisningsbild
av Sevenfold
bara katten e hel så e det minst 500 kr dom ska betala
så 500 kr för dom e ingenting eftersom dom vet att dom kan käna mellan 5 till 15 tusen på en bil som kommer in till skroten
av PTV
andreas_lofgren skrev:Vilka skrotar ger pengar? Har en fullt fungerande SEAT ståendes men alla skrotar häromkring ger 0kr.
De som söker skall finna, tyvärr finns de flesta nere i Skåne av vad jag förstått där jag själv fick 3000:- för en totalt upprostad Ford Scorpio.Men det är ju klart, att försöka få 3000:- för en skrotad Seat måste ju vara som att försöka komma in objuden på ett SSU möte som Sverigedemokrat. :D
av Lövet
Det måste vara en skrot, det får inte vara någon slags "Vi köper din bil" variant.

Alla skrotar i Sthlm citerar samma text:

Från och med den 1 juni 2007 betalas ingen skrotningspremie ut för skrotning av fordon. Det är dock kostnadsfritt att lämna in fordon med producentansvar.

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du […]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Det är en 945 1992 års modell.

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]