Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tja igen....
i början av förra veckan så började bilen gå som en potta skit när man gasade. flöddrade som fan!
så i helgen så bytte jag turbo..(gamla var helt skrot) från orginal till Garret T25. fick den billigt av en kompis)
och skulle även byta soppa filter. men vi orkade inte de. hungriga o shit.
så tänkte jag kör till nästa helg och byter det då! men nu vet jag inte om bilen kommer gå så länge.. för även när bilen är kall som varm. så går det inte att gasa.

lägger jag i Drive och börjar gasa lite mindre än halv gas så börjar den bara flöddra. gasar jag ännu mer så dör den nästan.
lägger jag i 1an / 2an och gasar sakta upp till 3000 och sedan trycker fullt, så går den riktigt.
den hoppar väldigt mycket på tongång också!

men iallafall jag misstänker att det är något med filtret eller att pumpen inte funkar som den skall.
Pumpen under stolen, låter lite. men det har den gjort sedan jag köpte bilen, och bilen har gått riktigt fint innan.
bilen låter precis som soppatorsk.. även det är gott om bensin.

kan det annars vara spridarna?

kan andra spridare passa på? T.ex från någon 850? hur vet jag om det är låg ohm på andra spridare på skroten t.ex?

Motor B230FT
Automat
Turbo Garret T25 med mindre kompressor hus.
Avgas/DP orginal
ladd 0,5-0,7
Din ide om filter och bränslepump är nog "spot on" tror jag, men du skall nog kolla tankpumpen också.

Mvh GK
Du kan ju göra som så att du skruvar ur ett tändstift och kollar om det är vitt eller svart. Är det vitt så är det bensin som saknas och då antagligen pmp/ filter som orsak. Är det svart så är btr defekt eller styrsystem. Kan vara värt att kolla luftmassemätaren också om inget annat hjälper för dom kan pajjjjja lite när dom känner för det ;)

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]