Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Ja jag har läst lite om den och det verkar som något som är värt att satsa på men läs rubriken utan att läsa vad som står inunder är lite förvirrande.
av Peter Karlsson
Brainy skrev:Point taken, rubkriken ändrad :)

mvh
Anders

Vad du är gullig....hehe

Det kanske inte vore en så dum ide med ett nytt ämne "Blinkande bromsljus" där vi tjötiga kunde babbla om det. Särskilt med tanke på att folk i framtiden
även kommer att få tekniska problem med det samt åsikter, eftersom så många andra bilmärken nu oxå erbjuder det. Volvo har ju det, så det kunde ju passa med ett sådant ämne :D

MVH Peter
Peter Karlsson skrev:
Nybbe_gefle skrev:Nu är det väl inte så att polisen eftermonterar whipflash utan den funktionen finns inbyggd i nya V70 som standard.

//David
Hmmmm.... Ja fråga inte mig.... Men det vore ju patetiskt om dem stoppade någon med samma funktion som de själva har.... :roll:

Till cybermunken..... Gå in och titta vad du tycker om en äkta svensk kvalitetsprodukt.

http://www.whipflash.se

MVH En trött Peter
Vad tycker ni andra om att ha ett speciellt ämne för blinkande bromsljus... och kanske trafiksäkerhet ??

MVH Peter
Har faktiskt glömt att återknyta/rapportera om hur Whipflash anordningen skötte sig då jag för några månader sedan oavsiktligt väjade för ett rådjur & min stackars V70 (R.I.P :cry: ) smackade in i en bergvägg.... bilen flög över vägbanan efter att ha kysst bergväggen & stannade i skogsbrynet... men, hade ju lika väl kunnat ha stannat kvar på vägbanan...på ett eller annat sätt.

Hur som helst, tänkte inte/reflekterade inte över det då men i efterhand så minns jag att baken på bilen blinkade "flashade" frenetiskt.... faktiskt precis som utlovats :shock: . Märk väl, jag hann aldrig bromsa (innan bilen flög in i bergväggen) & enligt specsen för Whipflash så skall den även aktiveras vid eventuell krock....vilket den gjorde.

Så, om jag skulle kunna tänka mig att montera detta i min "nya" bil ? Både ja & nej.... tycker med handen på hjärtat att priset är satt för högt (med tanke på att jag är hänvisad att leja bort installationen/monteringen)... men, skulle gärna se att alla bilar utrustades med detta från fabrik. Tekniken skulle kosta peanuts för tillverkarna & kund samtidigt som det faktiskt gör nytta både för olycksfordonet & andra trafikanter.

Kontentan : Produkten uppfyller vad den lovar !
Det som fattas är lite konkurrenter så att priserna kommer ner till en trevligare nivå :wink: .
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]