Har faktiskt glömt att återknyta/rapportera om hur Whipflash anordningen skötte sig då jag för några månader sedan oavsiktligt väjade för ett rådjur & min stackars V70 (R.I.P

) smackade in i en bergvägg.... bilen flög över vägbanan efter att ha kysst bergväggen & stannade i skogsbrynet... men, hade ju lika väl kunnat ha stannat kvar på vägbanan...på ett eller annat sätt.
Hur som helst, tänkte inte/reflekterade inte över det då men i efterhand så minns jag att baken på bilen blinkade "flashade" frenetiskt.... faktiskt precis som utlovats :shock: . Märk väl, jag hann aldrig bromsa (innan bilen flög in i bergväggen) & enligt specsen för Whipflash så skall den även aktiveras vid eventuell krock....vilket den gjorde.
Så, om jag skulle kunna tänka mig att montera detta i min "nya" bil ? Både ja & nej.... tycker med handen på hjärtat att priset är satt för högt (med tanke på att jag är hänvisad att leja bort installationen/monteringen)... men, skulle gärna se att alla bilar utrustades med detta från fabrik. Tekniken skulle kosta peanuts för tillverkarna & kund samtidigt som det faktiskt gör nytta både för olycksfordonet & andra trafikanter.
Kontentan : Produkten uppfyller vad den lovar !
Det som fattas är lite konkurrenter så att priserna kommer ner till en trevligare nivå

.