Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av liz1981
Är det någon som vet hur mycket servicarna kostar på en ny S60 D3 modell 2011?

Vi är i nybilstankar och håller på att kalkylera vad det kan kosta då vi fick en chock när vi fick reda på att 12 000 mila servicen skulle kosta 13 000 kr på vår S40.

Vi fick bara kryptiska svar av vår volvohandlare.

Så om någon vet så är vi tacksamma!
av MagnusVäxjö
Det är inga fasta priser från Volvo utan olika priser beroende på var i landet osv. Idag behöver du inte heller serva på Volvo för att garantin skall gälla osv. Så det är nog svårt att svara på. När bilen dessutom gått 12000mil så är ju detta gissningsvis om 3-6år och då vet ingen vad servicen kostar.

Det ända att göra är nog att prata med din lokala verkstad igen. Och försök få lite bättre svar.
av Steff 99
Tala med din säljare hos Volvo så kan han säkert beskriva vilka former av "serviceavtal" som finns och även vad månadspriset blir för dej.
av menbj0
Men jag tror inte ni ska behöva byta partikelfilter till S60n. Dom tiderna är förbi. Jag misstänker att filtret var orsaken till det höga priset för er S40.
av liz1981
menbj0 skrev:Men jag tror inte ni ska behöva byta partikelfilter till S60n. Dom tiderna är förbi. Jag misstänker att filtret var orsaken till det höga priset för er S40.
Precis! Partikelfiltret skulle kosta 6500 bara det att byta ut. Dyrt!
Så jag antar att kostnaderna kommer bli rätt så mycket lägre ändå.
Brainys V60

Korrekt. Framkant av bakre hjulhusen. Hundbenet s[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]