Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lelle
Hej, skulle parkera bilen igår, hördes ett litet klonk (trottoarkant)och oljelampan började lysa.... Fan, blev livrädd när det började lukta olja... Som tur är var det bara filtret som tog stryk. Märkte att det filter som satt där var väldigt långt. Köpte ett nytt på macken o de var mycke mindre.

Min fråga är, vad är det för skillnad på dom? (förutom storleken) och har det någon betydelse om jag kör med det mindre?

Ps, det var inte kul o fixa detta i snöoväder o minusgrader.... :-(O)

Mvh: Lelle
Senast redigerad av 1 Lelle, redigerad totalt 0 gånger.
av PTV
Ett originalfilter och många andra tillbehörsfilter ligger ungefär i jämnkant med sumplocket varken mer eller mindre.Å andra sidan måste du ha varit väldigt nära att förstöra sumpen med denna körning även om filtret du använder var något längre. :(
av Lelle
Oljefiltret som satt där hängde ner ca: 4cm nedanför tråget... typ lika stor som torkfiltret för ac`n-
Användarvisningsbild
av Nexus
pirat filer har jag märkt på div bilar att de brukar vara bra mycket större än orginalets dito. tex på min fd gammla mazda 626 så var det STOR skillnad.
men var det bara filtret som tog skada så borde du köpa dig en trisslott :D
av *pettson*
Filter avsedda för din bilmodell har samma storlek inom nån halv cm. Däremot finns säkert en uppsjö med filter som har samma gänga och som däremot kan ha annan kropp.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]