Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MagnusVäxjö
Jag tycker mig ha lite problem med att öppna bilen genom att bara ta i handtaget. Jag får inget riktigt grepp på exakt vad som händer. Det funkar dock bara bra 1 gång av 5 kanske. De andra gångerna så öppnar den direkt men låser direkt igen. Backspeglarna fälls upp lite sedan in igen. Och så håller det på. Jag har testat bara kort röra vid handtaget och släppa som jag gör när jag låser den, då funkar det nämligen alltid bra. Jag har testat att ta i handtaget och hålla kvar. men det funkar inte heller stabilt.

Det har även hänt 2ggr att jag tagit i handtaget och öppnat dörren precis som man skall men backspeglarna väljer att inte åka ut. Så när jag väl satt mig i bilen så får jag trycka manuellt på backspegelknapparna för att fälla upp dom. Känns som dom slutar fällas ut då jag öppnar dörren?

Någon som känner igen sig?
Användarvisningsbild
av Gurra82
Steff 99 jag kommenterar inte detta, men du ser 1 av 5 fungarar det bara, volvos bilar verkar bli sämre och sämre :D :wink: är jorden fortfarande rund?
Användarvisningsbild
av Funk
Gurra82: Påvilket sätt hjälpte detta trådskaparen ? Håll dina åsikter relaterade till felutfallet på säkerhetssystemen i den tråden det hör hemma...

MagnusVäxjö: Jag har stött på en bil som betedde sig liknande som din, jag har för mig att det var själva mottagaren i handtaget som krånglade och byttes. Jag skall kolla i morgon om det finns mer info...

/Thomas
Användarvisningsbild
av crumpets
Har aldrig sett någon beskriva samma problem i forumet, så i brist på egen erfarenhet råder jag dig att kontakta verkstaden om sakerna inte funkar som de ska på din bil.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Funk skrev:Gurra82: Påvilket sätt hjälpte detta trådskaparen ? Håll dina åsikter relaterade till felutfallet på säkerhetssystemen i den tråden det hör hemma...

MagnusVäxjö: Jag har stött på en bil som betedde sig liknande som din, jag har för mig att det var själva mottagaren i handtaget som krånglade och byttes. Jag skall kolla i morgon om det finns mer info...

/Thomas
ingenting, men man får inte skoja med en volvo ägare, ironi! :D känsligt att klanka ned på en volvo
Användarvisningsbild
av CarMan
på handragets baksida sitter en avkännare, som reagerar på strömförande matrial.
du måste altså tydligt före ned handen bakomhand taget.
Det som händer då är att bilen låser upp låsen. sen när du drar i hand taget så öppnar du dörren själv, hlet mekaniskt.

Om du är för snamm, så hinner inte bilen låsa upp.
Om du har tjocka hanskar så kan givaren ha svårt att känna att det är en hand där (den ragerar inte på alla matrial)
Användarvisningsbild
av Gurra82
crumpets skrev:Trodde du volvoägare var illa? Prova att köra om en audi ;)
det är så menar du? :D tänkte ut att raca om någon quattro imorgon i snökaoset för att testa :)
av MagnusVäxjö
Jag har nu stängt av funktionen att backspeglarna fäller sig när man öppnar och stänger. Och nu känns det som det funkar.

Jag vill med bestämdhet påstå att det är nått som är buggigt när man aktiverar backspeglarna. bara en sådan sak som att dom inte alltid fäller ut sig utan jag får fälla ut dom manuellt känns ju väldigt konstigt.
av olifen
MagnusVäxjö skrev:Jag har nu stängt av funktionen att backspeglarna fäller sig när man öppnar och stänger. Och nu känns det som det funkar.

Jag vill med bestämdhet påstå att det är nått som är buggigt när man aktiverar backspeglarna. bara en sådan sak som att dom inte alltid fäller ut sig utan jag får fälla ut dom manuellt känns ju väldigt konstigt.

Du har väl nybilsgarantin kvar eller? Åk till verkstan och be dom kolla på det och du ska fan inte betala för repationen!

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]