Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej pettson
jag har satt fast det tjocka röret fr oljefällan till insuget som på bilden ovan
då var jag tvungen att dra ur en gummi slang som satt där och den sitter på tryckregulator den mittersta slangen ..
va på bes idah och hc halten pendlar mellan 30-550 upp och ner hela tiden
förslag på vad jag kan göra åt det och desutom slangen som sitter i tryck regulatorn som sitter i mitten av dem 3
av *pettson*
Toffe skrev:hej pettson
jag har satt fast det tjocka röret fr oljefällan till insuget som på bilden ovan
då var jag tvungen att dra ur en gummi slang som satt där och den sitter på tryckregulator den mittersta slangen ..
va på bes idah och hc halten pendlar mellan 30-550 upp och ner hela tiden
förslag på vad jag kan göra åt det och desutom slangen som sitter i tryck regulatorn som sitter i mitten av dem 3
är inte säker på att du vet riktigt vad du gör?
Du har inte märkt nåt lite konstigt? Som typ att det här är vevhusventilationen?
Och att bränsletrycksregulatorn inte har det minsta med den att göra?
Om du kopplat ihop bränsletrycksregulatorns vacumuttag med vevhusventilationen så har du liksom rört till det bra för dej..
Skilj på ventilation som är neutralt eller övertryck och vacum som är undertryck.

Prova det här scenariot.. Tjocka slangen till tjocka slangen vid turbons inlopp. Tunna till tunna vid turbons inlopp.
Om du får en tunn över så skit i den...bara den är skippad i bägge ändar. Det beror nämligen på vilken modell du har..
Sen ska du ha en vacumslang från insuget till bränsletrycksregulatorn.
En liten mekhandbok kanske inte är så dum investering?
jfrån oljefällan finns det en skumgummirör med 2 st plast rör den ena tjockare än den andra
den smala sitter på den feta slang/plaströr som sportluftfiltret sitter på
och den tjocka satt bara löst och det rök från den ..jag fick en bild upplagd är på tråden och följde den och satte den tjocka presic brevid den smala,för att kunna göra det var jag tvungen att dra ur en slang som redan satt där och den sladden går till en regulator som det sitter 3 slangar på 2 av dem sitter på sin plats men inte den mittersta som jag fick dra loss för att sätta det röret som ska sitta där

har jag gjort fel?
hmm ok får kika på det imorgon
finns det inga ritningar man kan se på vart den ska sitta..?
kan deta vara boven för hög hc halt som pendlar mellan hög och låg hela tiden
tack för tråden men det framkommer ej vart den mittersta slangen ska sitta
jag har kikat idag och hittar ingen plats .men tog ett kort på en plats med 3 lediga platser vet ej vad det är för ngt kanske ska sitta där
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]