Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av adakemil
jag har ett väldigt irriterande problem med min volvo! det är en 850 automat från 92 som har börjat jävlas! Förra veckan tjuvstannade den 4 gånger på 4,5 mils körning och man blir less på det kan jag berätta!! har hört mig för och fått reda på att det brukar vara en lödning som släpper på undersidan av säkringshållaren som sitter under huven, men jag vet inte... nu undrar jag om inte nån av er har haft samma fel nån gån!! bilen går hur bra som helst men kan helt plötsligt bara stanna, men den startar direkt efteråt utan problem, ibland går den jätte bra i 10 mil och ibland gör den som jag tidigare beskrev!! Väldigt tacksam för svar!!

MVH// Emil[/b]
Användarvisningsbild
av ketto
Bränslerelät??
Användarvisningsbild
av adakemil
verkar tyvärr inte som det, har provat det med men ingen skillnad... inga fler idéer?? snälla!!
av Berggren
kolla om det blir undertryck när du skruvar bort tanklocket... då suger den tjuvluft nånstans i så fall
Användarvisningsbild
av c97bdn
På min bil (850 -92) var det luftmängdsmätaren som fick bytas.
Användarvisningsbild
av Mysko
På min var det kamaxelgivaren som glappade.
av Maltsev
Samma som "Mysko"- givare för kamaxelläge. Kolla felkoder - är det 314, så är det oftats det felet.
av Maltsev
jim sjöberg skrev:vad hittar jag kamaxelgivaren
Har du ingen Haynesbok? Nåväl, givaren för kamaxelns läge sitter på topplockets bakre vänstra sida, nära avgaskamaxeln (eller vad den heter..)
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]